Jeho dieselový motor 1,6 BlueHDi dokáže jazdiť mimoriadne úsporne.
Auto ako také sme už na stránkach časopisu predstavili viackrát, a tak sa tentoraz zamerajme hlavne na to, čo sa ukrývalo pod prednou kapotou. Testovaný model, ktorý bol v rozumne vyskladanej výbave Shine (navigácia, tempomat, parkovacia kamera, manuálna klimatizácia…), poháňal výborný štvorvalcový turbodiesel 1,6 BlueHDi s maximálnym výkonom 73 kW (100 k) a najvyšším krútiacim momentom 245 Nm. Motor automobilka sériovo kombinuje s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Je päť stupňov málo či dosť? Túto otázku budú riešiť hlavne motoristi, ktorí plánujú s autom absolvovať pravidelné dlhšie presuny po diaľnici. V meste aj mimo neho je totiž všetko v poriadku. Či už po stránke otáčok motora a priemernej spotreby nafty na jednotlivých rýchlostných limitoch, alebo pri hodnotení hlučnosti či v tomto prípade skôr tichosti motora. Mimo mesta totiž nie je problém dosiahnuť dlhodobú priemernú spotrebu pod úrovňou štyroch litrov nafty na 100 kilometrov! Na naše prekvapenie sme defi cit šestky nepociťovali ani na diaľnici. Pri rýchlosti 130 km/h sa ručička otáčkomera pohybuje okolo čísla 2 500. Hoci by sme prijali o niečo nižšie otáčky, spotreba pri štandardnej jazde nepresiahne úroveň 5 l/100 km. Týždňový test sme uzatvárali s kombinovanou spotrebou 4,7 litra nafty na 100 kilometrov. A to je pre motoristov, ktorí hľadajú auto na každodenné
dochádzanie za prácou, veľmi dobrá správa.
Peter Lacena
Citroën C-Elysée 1,6 BlueHDi 100 Shine
Cena: základ/test 9 990/13 970 €
Parametre: motor preplňovaný vznetový R4/8V, 1 560 cm3, 73 kW (100 k) pri 3 750 ot.min-1, 245 Nm pri 1 750 ot.min-1, 0 – 100 km/h za 10,8 s, vmax = 83 km/h, spotreba výrobca/test 3,9/4,7 l/100 km.