Vo výbave Limited nájdete všetko podstatné vrátane dvojzónovej klimatizácie, tempomatu, elektrického ovládania všetkých štyroch okien s detskou poistkou, informáciami nabitého palubného počítača, delených zadných sedadiel, denného svietenia LED Edge Light aj bezkľúčového systému s kartou Renault Hands-free a funkciou Welcome Scenario.
Už len ho spojiť so správnym motorom – napríklad s dieselovým 1,5 Energy dCi 110. Z označenia vyplýva, že svojmu pánovi poskytuje veľmi slušných 110 koníkov, teda 81 kW, ktoré podporuje 260 Newtonmetrami. Na pridanie plynu reaguje (po prekonaní miernej turbodiery) veľmi ochotne a čo je podstatné, mimoriadne kultivovane. Ani pri plyne na podlahe neznie ako mlynček na kávu. Naopak, veľmi príjemne mäkko a ticho. Pri dieselovom motore človek očakáva nízku spotrebu, ale hodnota 5,0 l/100 km v hektickom týždni, keď som sa vždy a všade ponáhľal, ma prekvapila. Len odstupňovanie 6-stupňovej prevodovky, podľa mňa, nie je v súlade s mestskou 50-kou. Na trojku totiž motor točí už zhruba 2 000 otáčok, čo je veľa a na štvorku necelých 1 400, čo je zasa málo. Najmä ak ste nútení pre premávku trochu ubrať a otáčky klesnú ešte nižšie. Tá prevodovka vás akosi nevdojak núti ísť v meste o 10 km/h rýchlejšie. V šesťdesiatke točí motor na štvorku zhruba 1 600 ot.min-1, cíti sa ako ryba vo vode a môžete mierne ubrať aj pridať bez toho, aby ste cítili potrebu podradiť alebo preradiť vyššie.
Peter Lacena
Renault Megane GrandCoupé 1,5 Energy dCi 110 Limited
Cena: základ/test 13 390/19 069 €
Parametre: motor preplňovaný vznetový R4/8V, 1 461 cm3, 81 kW (110 k) pri 4 000 ot.min-1, 260 Nm pri 1 750 ot.min-1. 0 – 100 km/h za 11,6 s, vmax = 190 km/h, spotreba výrobca/test 3,7/5,0 l/100 km.