Nemecká organizácia na ochranu životného prostredia Deutsche Umwelthilfe vyjadrila podozrenie, že aj automobilka BMW využíva software pre manipuláciu s emisiami. Veľmi silné indície pre to podľa nej poskytli testy vozu BMW 320d, ktoré realizovala v spolupráci s magazínom WISO verejnoprávnej televízie ZDF. Vedenie BMW striktne odmietlo, že by s emisiami manipulovala.
Testovanie ukázalo, že BMW 320d v laboratóriu bez problémov spĺňa normu Euro 6, v reálnej prevádzke produkuje ale niekoľkonásobne viac oxidu dusíku. Zatiaľ čo v laboratóriu emisie dosahovali 27,6 miligramu oxidu dusíku na kilometer, a vošli sa tak s prehľadom do limitu 80 miligramov, v skutočnej premávke stúpli v priemere na 212 miligramov.
„Výsledky merania predstavujú jasné indície pre to, že software motoru obsahuje neprípustné zariadenie, ktoré vypína čistenie,“ uviedol na tlačovej konferencii v Berlíne šéf Deutsche Umwelthilfe Jürgen Resch. Testovaný automobil podľa neho pri otáčkach vyšších než 2000 za minútu redukuje čistenie emisií a pri 3500 otáčkach za minútu ho vypína. To považuje organizácia za absolútne neprijateľné.
Deutsche Umwelthilfe výsledky meraní odovzdala nemeckým úradom. Očakáva sa, že ich preskúmajú a prípadne danému modelu vozu odoberú povolenie k prevádzke. Automobilka BMW však odmietla, že by používala podobné metódy. „Rozhodne sa bránime proti vzneseniu obvinení a odmietame ich. Vozidlá skupiny BMW nie sú manipulované,“ reagoval člen predstavenstva automobilky Klaus Fröhlich.
-jj-