Suzuki GSX-S 750: Showman

Suzuki GSX-S 750 stelesňuje rýdzu silu motora, predvídateľné jazdné vlastnosti a funkčný dizajn. 

Text: Peter Varga, foto: autor

Nové GSX-S 750 vyzerá agresívnejšie než jeho predchodca. Najväčšiu zásluhu na tom má kapotáž pod motorom, ktorá nebola na predošlej generácii. Ani ostatné prvky motorky však nezostali bez zmien – čelná maska so svetlometom, blatník, bočná kapotáž, nádrž, sedadlo jazdca a spolujazdca, zadná časť, disky kolies… To všetko prešlo väčšími či menšími úpravami. K zlovestnému výrazu motorky prispela aj čierna farba riadidla, spojkovej a brzdovej páčky, aj stúpačiek, páčky prevodovky a páky zadnej brzdy a ich konzoly. V spojení s ohnivou červenou (pre Suzuki nepríznačnou) vyzerá čierna výborne. Ja som zo starej školy a páči sa mi, keď je výfuk tam, kde má byť a nie je schovaný v podobe nejakého malého pahýľa niekde pod motorkou. GSX-S 750 si našťastie ponechalo krásny mohutný výfuk na pravej strane. Navyše má pekný zvuk. Na chvíľu sa vrátim k sedadlu. Nie čierna farba, nie nová kapotáž pod motorom ani nie iné redizajnované prvky motocykla, ale práve nové sedadlo má zo zoznamu dizajnových úprav najzásadnejší vplyv na jazdu. Je bojovné – úzke, takže sa z neho v zákrutách ľahko vysadá. Pri niekoľkohodinovej jazde ma však z neho bolel zadok. Samotná motorka má široké telo, ale úzky driek, takže ho stehnami dobre obopnete a ľahko dočiahnete na zem. Veľmi príjemne ma prekvapil podes, ktorý neunavoval a dokonca aj stúpačky sú relatívne nízko, takže kolená nie sú príliš skrčené. Pri mojich krátkych prstoch by som však privítal nastaviteľnú spojkovú páčku. Pri tejto kategórii motocykla by som ju priam vyžadoval.

S Euro 4

Srdcom stroja je štvorvalec odvodený zo superšportu GSX-R 750. Vďaka dvom škrtiacim klapkám pre každý valec má hladký chod a citlivo dávkovateľný výkon naprieč celým otáčkovým pásmom. Pritom všetkom je úsporný. Ešte prednedávnom by som vôbec nevenoval pozornosť tomu, že spĺňa emisnú normu Euro 4. Dnes, keď niektoré metropoly dávajú červenú aj motocyklom s nižšími emisnými triedami, začína tento parameter nadobúdať význam. A nemyslite si, že je to ďaleko od nás – v Paríži, Madride… Už aj susedná Budapešť hlási, že v prípade vysokého smogu zakáže starším motorkám a skútrom jazdu v meste. K zaujímavostiam motora patrí asistent rozbehu z miesta (automaticky zvýši otáčky motora pri púšťaní spojky do záberu), impulzné štartovanie (stačí ťuknúť o tlačidla a o všetko sa postará riadiaca jednotka) či nový airbox (upravuje zvuk zvuku motora pri akcelerácii). Najdôležitejšou je však trakčná kontrola s troma stupňami intenzity zásahu a možnosťou úplnej deaktivácie. Motor má krásny ťah s lineárnym nárastom výkonu od nízkych až po najvyššie otáčky, teda ku 11 500 ot.min-1. Na medziplyny parádne zašteká, takže keď máte chuť, môžete hrať pouličného frajera a strašiť okoloidúcich alebo showmana a baviť okolie.

Zabaví vás

Po novom sú brzdové čeľuste montované radiálne. Brzdy majú rýchly nástup a vysokú účinnosť. Normálne som si musel zvykať, kým som si uvedomil, že stačí brzdiť neskôr. Predná vidlica so zlatými tlmičmi KYB je nastaviteľná. Pri hmotnosti 213 kg je motorka svižná, ale zároveň predvídateľná. Zákruty – či už rýchle dlhé, alebo pomalé vracáky – si budete doslova užívať a veľkou radosťou budete atakovať ich apexy. A to je vlastne cieľom tejto motorky – baviť vás.

Stručne

Čo treba uznať

Motor krásne reaguje na plyn, pri medziplynoch pekne „šteká“.

Čo nám chýbalo

Nastaviteľná spojková páčka.

Čo nás prekvapilo

Rýchly nástup a vysoká účinnosť bŕzd.

Suzuki GSX-S 750

Cena (základ/test)                                          8 290/8 290 €

Záruka                                                           2 roky bez obmedzenia km

Motor

Kvapalinou chladený R4/16V, zdvihový objem valcov 749 cm3, max. výkon 84 kW (114 k) pri 10 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 81 Nm pri 9 000 ot.min-1. Emisie CO2 114 g/km

Jazdné výkony

Pohotovostná hmotnosť 213 kg, vmax=>200 km/h, spotreba výrobca/test 4,9/5,1 l/100 km.

 

 

 

Suzuki GSX-S 750
Komentáre (0)
Pridať komentár