Pri príležitosti uvedenia modelu Mercedes-AMG G 65 ponúka značka AMG exkluzívny model Final Edition. Edícia je na celom svete limitovaná na 65 exemplárov.
Mimoriadne expresívna finálna séria odzrkadľuje príbeh úspechu najvýkonnejšieho sériovo vyrábaného terénneho vozidla na svete. Viac ako každé tretie predané vozidlo Triedy G na celom svete pochádza z rodiny AMG.
Silný a kultivovaný Mercedes-AMG G 65 Final Edition
Suverénne sa prezentuje 6-litrový motor AMG V12 s výkonom 463 kW (630 k). Vďaka maximálnemu krútiacemu momentu 1 000 Nm pri 2 300 – 4 300 otáčkach ponúka špičkový model V12 jedinečnú kombináciu dynamiky pohonu a kultúry chodu motora. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h dosiahne model G 65 Final Edition za 5,3 sekundy, maximálna rýchlosť je 230 km/h (elektronicky obmedzená).
Motor V12 biturbo je svojimi suverénnymi reakciami a mohutným zvukom bezpochyby vrcholom dlhého príbehu úspechu zážihových motorov a prichádza s mnohými jedinečnými technickými detailmi.
Okrem preplňovania dvomi turbodúchadlami k tomu patrí viaciskrové zapaľovanie s dvanástimi dvojsviečkovými zapaľovacími cievkami, ako aj mimoriadne výkonné riadenie výmeny obsahu valcov. Výsledkom sú optimálne spaľovanie, kultivovaný komfort, maximálna efektívnosť, ako aj jedinečný tichý chod a priebeh výkonu. Balík vizuálne dopĺňa kvalitný kryt motora z uhlíkových vlákien/hliníka. Automatická prevodovka AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G TRONIC prenáša krútiaci moment na všetky štyri kolesá.
Terén mu neprekáža
Veľká svetlá výška a dlhé zdvihy pruženia tvoria základ vynikajúcich terénnych vlastností modelu Mercedes-AMG G 65. Hodnoty hovoria sami za seba:
* stúpavosť pri vhodnom podklade až 80 %,
* maximálna brodivosť 60 cm pri prechode vodou alebo blatom,
*stabilná jazda v náklone 28°,
* nájazdový uhol vpredu/vzadu: 27°,
* prechodový uhol: 22°.
Expresívny exteriér, hodnotný interiér
V rámci dynamického dizajnu exteriéru modelu G 65 Final Edition zvýrazňujú športový vzhľad 21-palcové disky z ľahkej zliatiny s dizajnom piatich zdvojených lúčov s bronzovými a striebornými brzdovými strmeňmi a bočné ozdobné pruhy AMG Sport. Ďalšími prednosťami sú prvky výbavy v matnej bronzovej farbe, ako napríklad ochrana proti podbehnutiu, ozdobné prvky na nárazníku, disky a vonkajšie zrkadlá, ako aj kryt náhradného kolesa vo farbe obsidiánová čierna s vhodne tvarovanou vložkou. K tomu sa hodia maska chladiča s čiernou mriežkou a lemovanie lakované v matnej bronzovej farbe. Nášľapné dosky a koncovky výfukov sú v matnej čiernej farbe. Celkový obraz završujú vložky vo vonkajších ochranných lištách vo vysokolesklej čiernej farbe.
Mimoriadny model sa vyznačuje ušľachtilým dizajnom aj v interiéri: súčasťou je balík designo Exklusiv v čiernej koži designo napa s bočnicami sedadiel so vzhľadom uhlíkových vlákien a svetlohnedými ozdobnými švami. Ozdobné diely z uhlíkových vlákien s bronzovými ozdobnými niťami, vyfrézovaný názov edície na držadle pred spolujazdcom, ako aj podlahové rohože so svetlohnedým koženým lemovaním a čiernym ozdobným švom dotvárajú celkový vzhľad. Vodič sa usadí za dolu sploštený a dobre uchopiteľný volant AMG Performance v čiernej koži napa. Jazda je mimoriadne komfortná vďaka balíku komfortu sedenia vrátane viackrivkových sedadiel a klimatizácie sedadiel pre vodiča a spolujazdca.
Legenda terénu od roku 1979
Trieda G je od roku 1979 špičkovým modelom medzi luxusnými terénnymi vozidlami. Nie je len s odstupom času najdlhšie konštruovaným modelovým radom osobných motorových vozidiel v histórii značky Mercedes-Benz, ale aj predchodcom všetkých vozidiel kategórie SUV s hviezdou – preto všetky terénne vozidlá značky Mercedes-Benz nosia v názve veľké písmeno G. Výroba modelu G 65 Final Edition v meste Graz má ako celý konštrukčný rad prevažne charakter manufaktúry.
Prémiový od začiatku
Značka AMG uviedla model G na trh už v roku 1979. V roku 1999 prišiel model G 55 AMG. Jeho motor V8 dosahoval výkon 260 kW/354 k. Osemvalcový motor so zdvihovým objemom zvýšeným na 5,5 litra síce prevzal trojventilovú techniku a dvojité zapaľovanie sériového hnacieho agregátu, ponúkal však okrem výrazne vyššieho výkonu aj vysoký krútiaci moment 525 Nm od 3 000 otáčok. Model G 55 AMG sa dodával vo verzii so zatvorenou strechou s krátkym a dlhým rázvorom kolies a aj ako kabriolet s krátkym rázvorom.
V roku 2012 sa rodokmeň rozrástol. Pomerne rozsiahlou modernizáciou modelu získala Trieda G celkom nový exteriér. Aj značka z Affalterbachu priostrila a poslala model G 65 AMG na pretekársku trať. Priniesol so sebou všetko, o čom snívajú nadšenci tejto terénnej ikony túžiaci po výkone – 6-litrový motor s dvanástimi valcami a krytom z uhlíkových vlákien/hliníka. Vďaka krútiacemu momentu 1 000 Nm sa model G 65 AMG stal najvýkonnejším sériovým terénnym vozidlom na svete. Trieda G sa stala najmodernejšou legendou, ktorá je od tých čias potešením rastúcej komunity fanúšikov.
AMG (šr)