Piatok na dubajskom Autodrome pre Maťa Homolu znamenal poriadnu dávku sklamania. Problémy s motorom, ktoré ho spomaľovali už aj v čínskom Že-ťiangu, sa opäť objavili aj v poslednom kole TCR Interantional Series.
V teplom počasí v Spojených arabských emirátoch riešili mechanici tímu DG Sport Compétition od prvého tréningu nedostatok výkonu a tiež nedotáčavosť Maťovej Astry s číslom 70.
Problémy s motorom
Náročná sezóna v TCR International Series vyvrcholila poslednými pretekmi na dubajskom Autodrome v Spojených arabských emirátoch. Aký bol rok 2017, taký bol pre Maťa Homolu aj posledný víkend: trápenie z technikou striedali občasné záblesky nádeje a skvelých výkonov. V konečnom poradí TCR International Series skončil slovenský pretekár na 12. mieste.
Dubajský víkend poznačili problémy s motorom, ktorý nemal taký výkon, ako sa od jednej z najsilnejších pohonných jednotiek v štartovom poli očakávalo. Mechanici belgického tímu DG Sport Compétition spolu s odborníkmi na motor z nemeckého tímu Kissling Motorsport napokon v sobotu ráno pohonný agregát Astry s číslom 70 naladili a Maťo v zahrievacom tréningu dosiahol výborný čas. Stačilo mu to na 2. miesto a dobrú náladu pred štartom prvých pretekov na 15 kôl.
Plus a mínus
V nich sa mu podaril solídny štart a zo 16. miesta sa postupne dostal až do bodovanej prvej desiatky. Hoci na konci sa už trápil s ojazdenými pneumatikami, 8. miesto v cieli bolo veľmi pekné a prinieslo mu ďalšie 4 body v boji o 10. priečku v celkovom poradí. No po pretekoch prišla 30-sekundová penalizácia za nebezpečný návrat na trať, takže aj o tie 4 body Maťo napokon prišiel.
Do druhej jazdy štartoval náš pretekár z 15. priečky a takisto mal pred sebou úlohu dostať sa do prvej desiatky a udržať za sebou Vervischa a Kadžaju, dvoch súperov v boji o Top 10. Štart sa mu opäť podaril a Maťo sa hneď dostal na 10. priečku, no potom v súboji so Škótom Sheddenom dostal ranu a musel z pretekov odstúpiť. V konečnom poradí sa tak pred neho dostal Gruzínec Kadžaja aj Belgičan Vervisch a odsunuli ho na konečné 12. miesto.
Plány do budúcnosti
„Som rád, že táto sezóna je už za nami,“ bilancoval v cieli Maťo Homola. „V oboch dnešných jazdách som sa chcel vyhnúť problémom a zbytočne som neriskoval. To sa však nedá povedať o mojich súperoch. Myslím, že moje preteky by sa skončili oveľa skôr, keby som neuhol, pretože to boli naozaj šialené manévre. Bol som po pretekoch aj na riaditeľstve pretekov, či si takto predstavujú aj Majstrovstvá sveta, ktorými TCR budú už v roku 2018. Mrzí ma, že som nedosiahol na výsledok, aký som si pred sezónou stanovil za cieľ. No motoršport je veľmi komplexná disciplína, kde musí spolu fungovať veľmi veľa zložitých vecí. A nám sa to s tímom DG Sport Compétition nepodarilo. Každopádne chcem poďakovať všetkým členom môjho tímu aj tímovým kolegom, inžinierom a mechanikom, takisto mojej rodine za skvelú podporu v tomto roku. Verím, že rok 2018 bude pre nás úspešný, a že v ňom zúročíme ťažko nadobudnuté skúsenosti z tejto sezóny.“
Nový ročník tohto seriálu TCR by mal byť prelomový. Medzinárodná automobilová federácia oznámila, svetový šampionát WTCC a TCR International Series by sa v roku 2018 mali zlúčiť do jedného. Maťo Homola by tak mohol byť v budúcej sezóne súčasťou FIA WTCR, Majstrovstiev sveta cestovných automobilov.
Tituly TCR 2017 sú rozdané
Posledné preteky 2017 TCR International Series na autosalóne v Dubaji rozhodla o troch tituloch. Jean-Karl Vernay bol korunovaný novým šampiónom pretekárov a M1RA a Volkswagen Golf GTI získali tituly tímov a modelu Auta roka.
Klasifikácia jazdcov
1 Jean-Karl Vernay, 226 b.
2 Attila Tassi,197 b.
3 Stefano Comini,196 b.
4 Pepe Oriola,164 b.
5 Roberto Colciago,161 b.
6 Gianni Morbidelli,132 b.
7 James Nash,129 b.
8 Dušan Borković,118 b.
9 Rob Huff,106 b.
10 Frédéric Vervisch, 84 b.
12 Maťo Homola, 76 b.
Klasifikácia tímov
1 – M1RA, 439 b.
2 – Lukoil Craft-Bamboo, 377 b.
3 – Leopard Racing WRT, 375 b.
4 – Comtoyou Racing, 289 b.
5 – West Coast Racing, 201 b.
.
Model Auta roka
1 – Volkswagen Golf Gti, 520 b.
2 – Honda Civic Type-R, 515 b.
3 – Seat Leon, 435 b.
4 – Audi RS3 LMS, 320 b.
5 – Alfa Romeo Giulietta, 214 b.
5 – Opel Astra, 154 b.
(šr)