Predposledné kolo TCR International Series zavítalo do najľudnatejšej krajiny sveta.
Čínsky okruh Zhejiang leží neďaleko Šao-singu, päťmiliónového mesta vzdialeného asi 3 hodiny jazdy autom od metropoly Šanghaj. Nová 3191-metrová trať je najnovšou čínskou akvizíciou do sveta moderného motoršportu: špičkové vybavenie, kvalitný asfalt a veľmi zaujímavý profil, ponúkajúci niekoľko prevýšení. No všeobecne patrí medzi pomalšie technické trate, ktoré v tejto sezóne Maťovi Homolovi a jeho Astre tímu DG Sport Compétition neveľmi sedia. Asfalt je úplne čerstvý, bez pogumovania, veď TCR sú vlastne prvé vážne medzinárodné preteky na čínskom okruhu Zhejiang.
Mat’o Homola: “Nie je to jednoduché podujatie, Veľmi sme sa snažili s nastavením, skúšali sme veľa rôznych vecí a myslím, že ešte sme nenašli správny smer. Nie je to ani pre mňa ľahké, Takáto trať nepatrí medzi moje obľúbené. Určite dávajúm prednosť rýchlejším okruhom,“ povedal a po prvých jazdách zhodnotl Maťo novučičký polygón: „Je to skoro ako motokárová trať.Asfalt je úplne čerstvý, bez pogumovania, veď TCR sú vlastne prvé vážne medzinárodné preteky, čo sa tu idú. Nám ešte pridali do auta ďalších 10 kg závažia, takže máme zarobené na pekné trápenie. Ale chceme zabojovať a odviezť si odtiaľto nejaké body,“ prezradil víkendové plány jediný slovenský pretekár v Medzinárodnej sérii TCR.
Motorové problémy
Predposledné preteky seriálu TCR International Series na čínskom okruhu Zhejiang nevšli Maťovi Homolovi podľa predstáv. V prvom tréningu síce dokázal zlepšiť svoj čas z predchádzajúceho zoznamovania sa s traťou a už bol aj spokojnejší s nastavením podvozka, no na konci sa strácal výkon motora. Mechanici sa snažili identifikovať poruchu a odstrániť ju, no nepodarilo sa im to počas druhého tréningu, ani do štartu kvalifikácie. Maťo tak sedel vo svojej garáži a smutne sledoval z boxov, ako posádka DG Sport bojuje s časom a pracuje na vozidle Opel Astra, aby odstránila zlyhanie turba.. Na tri valce to nejde „Je to pre mňa ďalšia lekcia, aj takýto vie byť motoršport,“ komentoval beznádejnú sobotňajšiu situáciu Maťo Homola. „Mechanici robili, čo mohli, no neprišli na to, v čom je chyba. Od konca prvého tréningu fungoval motor len na tri valce a pred kvalifikáciou už vôbec nenaštartoval.“ Bolo to však lenzbožné želanie … “Smola ma prenasledovala celý víkend. Neviem, kde som mohol preraziť pneumatiku a pri poškodení chladiča som nemal čas reagovať. Na tento víkend treba zabudnúť.” Defekt a prerazený chladič zastavili Homolu Neuveriteľne smoliarsky víkend má za sebou slovenský pretekársky jazdec Maťo Homola. Po sobotňajších motorových problémoch musel vynechať kvalifikáciu, no ani v nedeľu sa mu nedarilo. Po výmene motora veril, že sa mu môže podariť predrať dopredu z posledného na bodované miesta. No v prvých pretekoch na čínskom okruhu Zhejiang v meste Šao-sing ho zastavil defekt pravej prednej pneumatiky. „V Dubaji som jazdil v rámci zimnej blízkovýchodnej série TCR a darilo sa mi tam. Bol som tam rýchly, ten okruh mi svojim charakterom vyhovuje a teším sa, že to tak bude aj s týmto autom.“ |