Smola ako hrom pre Homolu v TCR

Predposledné kolo TCR International Series zavítalo do najľudnatejšej krajiny sveta.

Čínsky okruh Zhejiang leží neďaleko Šao-singu, päťmiliónového mesta vzdialeného asi 3 hodiny jazdy autom od metropoly Šanghaj. Nová 3191-metrová trať je najnovšou čínskou akvizíciou do sveta moderného motoršportu: špičkové vybavenie, kvalitný asfalt a veľmi zaujímavý profil, ponúkajúci niekoľko prevýšení. No všeobecne patrí medzi pomalšie technické trate, ktoré v tejto sezóne Maťovi Homolovi a jeho Astre tímu DG Sport Compétition neveľmi sedia. Asfalt je úplne čerstvý, bez pogumovania, veď TCR sú vlastne prvé vážne medzinárodné preteky na čínskom okruhu Zhejiang.

    

Mat’o Homola: “Nie je to jednoduché podujatie, Veľmi sme sa snažili s nastavením, skúšali sme veľa rôznych vecí a myslím, že ešte sme nenašli správny smer. Nie je to ani pre mňa ľahké, Takáto trať nepatrí medzi moje obľúbené. Určite dávajúm prednosť rýchlejším okruhom,“ povedal a po prvých jazdách zhodnotl Maťo novučičký polygón: „Je to skoro ako motokárová trať.Asfalt je úplne čerstvý, bez pogumovania, veď TCR sú vlastne prvé vážne medzinárodné preteky, čo sa tu idú. Nám ešte pridali do auta ďalších 10 kg závažia, takže máme zarobené na pekné trápenie. Ale chceme zabojovať a odviezť si odtiaľto nejaké body,“ prezradil víkendové plány jediný slovenský pretekár v Medzinárodnej sérii TCR.

Motorové problémy

Predposledné preteky seriálu TCR International Series na čínskom okruhu Zhejiang nevšli Maťovi Homolovi podľa predstáv. V prvom tréningu síce dokázal zlepšiť svoj čas z predchádzajúceho zoznamovania sa s traťou a už bol aj spokojnejší s nastavením podvozka, no na konci sa strácal výkon motora. Mechanici sa snažili identifikovať poruchu a odstrániť ju, no nepodarilo sa im to počas druhého tréningu, ani do štartu kvalifikácie. Maťo tak sedel vo svojej garáži a smutne sledoval z boxov, ako posádka DG Sport bojuje s časom a pracuje na vozidle Opel Astra, aby odstránila zlyhanie turba..

Na tri valce to nejde

„Je to pre mňa ďalšia lekcia, aj takýto vie byť motoršport,“ komentoval beznádejnú sobotňajšiu situáciu Maťo Homola. „Mechanici robili, čo mohli, no neprišli na to, v čom je chyba. Od konca prvého tréningu fungoval motor len na tri valce a pred kvalifikáciou už vôbec nenaštartoval.“
Jedinou možnosťou, ako dostať Astru tímu DG Sport Compétition s Maťom Homolom na trať, bola výmena motora. Dvaja motorári nemeckého Kissling Motorsport mali teda dlhú nočnú smenu, ale boli presvedčení, že Maťo Homola v pretekoch odštartuje. „Po výmene motora automaticky štartujem z posledného miesta, takže ma čaká veľa predbiehania zozadu. Máme tu niekoľko miestnych jazdcov, no ani tí veľmi túto trať nepoznajú, keďže ju otvorili len pred rokom. Pokúsim sa dostať na bodované priečky. Verím, že sa mi to môže podariť.“

Bolo to však lenzbožné želanie …

“Smola ma prenasledovala celý víkend. Neviem, kde som mohol preraziť pneumatiku a pri poškodení chladiča som nemal čas reagovať. Na tento víkend treba zabudnúť.”

Defekt a prerazený chladič zastavili Homolu

Neuveriteľne smoliarsky víkend má za sebou slovenský pretekársky jazdec Maťo Homola. Po sobotňajších motorových problémoch musel vynechať kvalifikáciu, no ani v nedeľu sa mu nedarilo. Po výmene motora veril, že sa mu môže podariť predrať dopredu z posledného na bodované miesta. No v prvých pretekoch na čínskom okruhu Zhejiang v meste Šao-sing ho zastavil defekt pravej prednej pneumatiky.
„Motor konečne pracoval správne, išlo sa mi dobre,“ komentoval dianie v prvej jazde Maťo Homola. „No potom prišiel defekt a bolo po nádejach na body. Vôbec neviem, či som niekde prerazil pneumatiku, alebo to bola vec nastavenia. No mrzí ma, že som opäť nedokončil preteky.“
Do druhej jazdy opäť štartoval z posledného miesta. A podarilo sa mu parádne odlepiť z miesta a hneď predbehol päť vozidiel. Okamžite sa dotiahol na súperov na hranici prvej desiatky. V tvrdých súbojoch prvého kola však mal kontakt s dvojnásobným šampiónom TCR Stefanom Cominim. Hoci sa pred neho dostal a bol na 11. mieste, pri dotyku s jeho autom si poškodil chladič. Z neho pomaly unikala chladiaca zmes a motor postupne zvyšoval svoju teplotu. Po troch kolách už nebolo možné pokračovať.
„Výborne som odštartoval, bol som namotivovaný,“ povedal už v boxoch náš Maťo. „Veril som si, že sa mi môže podariť dostať k bodom. No v prvom kole sa vždy udeje veľmi veľa vecí, najmä na takejto úzkej trati. Predo mnou sa odohrával súboj a Stefano naň reagoval skorším brzdením. Ja som už nestihol zabrzdiť a trochu som do neho ťukol. No stačilo to na prerazenie chladiča… Teplota postupne vybehla až na 125 stupňov. Hrozilo poškodenie nového motora, tak som radšej auto odstavil.“
V šampionáte klesol Maťo Homola na 10. miesto, pričom do konca šampionátu TCR International Series zostáva už len jedno kolo a dvoje pretekov na dubajskom Autodrome v Spojených arabských emirátoch 17. a 18. novembra.

„V Dubaji som jazdil v rámci zimnej blízkovýchodnej série TCR a darilo sa mi tam. Bol som tam rýchly, ten okruh mi svojim charakterom vyhovuje a teším sa, že to tak bude aj s týmto autom.“
(šr)

HomolaTCR
Komentáre (0)
Pridať komentár