Nový Nissan Leaf prejde na jedno nabitie až 378 km, podobne aj Renault ZOE, či Opel Ampera.
Elektrické autá sú drahé, nepraktické a nudné, výber je malý a bilancia CO2 nie je ani zďaleka dokonalá: Tieto a iné predsudky sú na programe dňa, keď sa diskutuje o elektrickej mobilite. Nissan chce nahradiť predsudky faktami. Elektrické vozidlá sú pre všetkých predovšetkým budúcnosťou udržateľnej a cenovo dostupnej mobility, šetrnej k životnému prostrediu –budúcnosť, ktorá sa už začala.
Pri diskusiách o elektrických vozidlách rozsah dojazdu spôsobuje, že sa vozidlá na báze batérií veľmi odlišujú od bežne poháňaných vozidiel – a to ľudí najviac znepokojuje pri ohodlávaní sa jazdiť s elektromobilitou.
Ale v podstate nikto nehovorí o tom, či na jednu plnú nádrž s benzínom alebo naftou prejdem 400 alebo 500 kilometrov. Na druhej strane diskusia o tom, či je elektrický automobil schopný generovať dojazd 200 alebo 350 kilometrov na jedno abitie batérií, je úplne iná. Spôsobujú to hlavne obavy z hľadania nabíjacej stanice, keď máme vo vozidle mŕtvu batéru.
Ale v ôsmom roku po začatí vroby modelu Nissan Leaf – s viac ako 283 tisíc predanými kusmi najpredávanejšie EV na svete – nie sú takmer žiadne dôvody pre tento druh “rozsahu úzkosti”.
Dojazd rastie s neustále vylepšenou technológiou a kapacitou batérie. Prvý Leaf bol vyrobený v roku 2010 s dojazdom 160 kilometrov na jedno nabitie batérií. Po faceliftei v roku 2013 táto hodnota vzrástla takmer na 200 kilometrov, pričom zavedenie novej 30 kWh batérie do modelového radu v roku 2016 potom umožnilo predĺžiť dojazd na 250 kilometrov.
Teraz Nissan predstavil druhú generáciu modelu Leaf – s dojazdom až 378 km vďaka ďalšiemu zlepšeniu výkonnosti batérie a optimalizovanej pohonnej jednotke. Od prvej generácie až po druhú generáciu sa dojazd viac než zdvojnásobil.
Predĺženie dojazdu spolu s rozšírením nabíjacej infraštruktúry pôsobí aktívne proti starostiam s prázdnymi batériami. Medzičasom sa aj na Slovensku výrazne rozšírila sieť nabíjacích staníc – a trend sa naďalej zvyšuje.
A ak denne precestujete do práce či za nákupmi a domov 35 kilometrov, čo je štatistický priemer jázd súkromnými autami, tak počas päťdňového pracovného týždňa budete na elektrickom vozidle jazdiť bez toho, aby ste museli dobíjať batériu.
Nissan (šr)