Začiatok konca?! Audi Aicon nemá volant ani pedále!!

Návštevníci tohtoročného autosalónu vo Frankurte nad Mohanom si v expozícii Audi mohli pripadať ako vo vzdialenejšej budúcnosti. Model Aicon je štylistickou štúdiou, technickým prototypom aj konceptom mobility, ktorý využíva všetky možnosti autonómnej luxusnej limuzíny budúcnosti.


Audi Aicon je predstavou auta s autonómnym riadením úrovne 5 – teda tou najvyššou mierou automatizácie. Na dôkaz toho nemá štúdia vo vnútri žiadne klasické ovládacie prvky. Chýbajú tu teda volant a auto nemá ani pedále, takže posádka nemôže do riadenia auta nijako zasahovať. Jediným prostriedkom na komunikáciu s vozom bude umelá inteligencia palubného infotainmentu, ktorý funguje ako osobný asistent či sluha.


Aicon nadväzuje na jarnú štúdiu Volkswagen Sedric, čo je predstava úplne autonómneho vozu koncernu VW. Šéf koncernu Matthias Müller prezradil, že Sedric teraz bude slúžiť v testovacej prevádzke v továrni vo Wolfsburgu. K preprave po areáli ho budú používať zamestnanci. Štvordverový koncept s usporiadaním sedadiel 2+2 prináša odvážne spracovanie exteriéru a interiéru, pričom vizionárskym spôsobom kombinuje inovácie v oblastiach pohonu, podvozku či digitalizácie.


Koncept Aicon je dlhý skoro 5,5 metra a jeho rázvor je dokonca o 240 mm dlhší ako u predĺženého Audi A8. Absencia spaľovacieho motora a tradičných ovládacích prvkov úplne mení koncepciu interiéru. Audi Aicon jazdí na veľkých 26″ palcových kolesách. Zaujímavý je priemer otáčania automobilu, ktorý je len 8,5 metra. Zadná náprava je totiž riaditeľná.


 

O pohon sa stará štvorica elektromotorov s celkovým výkonom 260 kW (354 k) a krútiacim momentom 550 Nm. Audi sa v prípade tohto modelu namiesto akcelerácie a rýchlosti sústredí na dojazd. Výrobca udáva, že vzhľadom na futuristické technológie pre výrobu akumulátorov, bude dojazd vozu 700 až 800 km. Z rýchlonabíjačky sa pri tom batérie nabijú za asi 30 minút na 80 % kapacity.

-jj-

Audi. Audi Aicon
Komentáre (0)
Pridať komentár