Na krátky test sme tentoraz nedostali osobné či malé úžitkové auto, ale príves na prepravu vozidiel, Autoprepravník Adam. Ako sa nám s ním jazdilo?
Vyskúšať si prácu prepravcu nemôže byť na škodu, a tak sme túto netradičnú možnosť radi využili. Na test sme prevzali prívesný vozík s celkovou hmotnosťou 3 500 kg, užitočné zaťaženie vozíka bolo 2 730 kg, rozmery ložnej plochy 5 000 x 2 000 mm od firmy AUTOCAR – ťažné zariadenia. Technické parametre napovedajú, že vozík poskytuje široké uplatnenie a je vhodný aj na prepravu nákladných vozidiel kategórie N1. Z pohľadu konštrukcie išlo o dvojnápravový vozík so žiarovo zinkovanou oceľovou zváranou konštrukciou. Na príves výrobca poskytuje záruku 2 roky a je konštruovaný na rýchlosť 130 km/h. Súčasťou štandardnej výbavy testovaného vozíka bola aj rezerva, oporné koleso, nájazdy a manuálny navijak. Na vozíku boli namontované celosezónne pneumatiky M&S rozmeru 185 R14C. Konštrukcia a kvalita vozíka vyzerali veľmi sľubne, a tak ho poďme preveriť v reálnej prevádzke.
Z dôvodu objektívneho zhodnotenia vlastností vozíka sme sa so súpravou rozhodli absolvovať dva okruhy. Jeden s prázdnym vozíkom a druhý s naloženým automobilom. Vzhľadom na to, že ide o zásadne rozdielne podmienky, boli naše skúsenosti z absolvovaných kilometrov príjemným prekvapením.
V obidvoch prípadoch sme ocenili veľmi dobré jazdné vlastnosti pri rýchlej jazde po ceste s priemerne kvalitným povrchom, ako aj počas absolvovania vyhýbacieho manévru. Na istote vozíka sa podpísala nielen jeho šírka, ale aj kvalita konštrukcie obidvoch náprav, ktoré sú štandardne osadené tlmičmi. Veľmi dobré výsledky vozík dosiahol aj pri brzdení. O bezpečné jazdné vlastnosti sa stará brzdová sústava firmy Knott pozostávajúca z nájazdovej brzdy a mechanických bubnových bŕzd. Brzdová sústava bez zmeny brzdného účinku zvládala aj extrémne opakované brzdenie s naloženým automobilom. Vozík je, samozrejme, vybavený cúvacou automatikou. Keďže ide o zariadenie určené pre podnikateľov, zaujímali nás aj náklady na servis. V porovnaní so štandardom v tomto segmente trhu sú nastavené veľmi férovo.
Peter Lacena, foto: autor