Posúďte sami: Zaslúži si Talbot-Lago T150-C SS prívlastok najkrajšie auto v histórii?

Podľa mnohých motoristických odborníkov patrí tento voz medzi najkrajšie, aké kedy uzreli svetlo sveta. V roku 1937 sa z prvej série modelu francúzskej značky Talbot-Lago T150-C SS vyrobili len dva exempláre, pričom jeden z nich bol ozdobou tohtoročnej aukcie v talianskej Villa Erba neďaleko jazera Como.

 

Jeden z dvoch spomínaných vozov, ktorý dostal prezývku „vodná kvapka“ (goutte d’eau), vlastnila indická princezná Stella Karputhala, dcéra indického maharadžu. Druhý automobil, o ktorom píšeme na týchto riadkoch, opustil továrenskú dielňu v novembri 1937 a jeho život bol celkom pokojný.

 

Napríklad vojnové obdobie strávil v teple garáže vo Švajčiarsku. V roku 1946 mu vtedajší majiteľ dal netradične novú karosériu kabrioletu. Mnoho kilometrov auto nenajazdilo a v roku 1966 zmenilo opäť majiteľa. A potom v roku 1987 sa situácia znovu opakovala. Tento vlastník sa však rozhodol, že vráti autu jeho pôvodný tvar, teda pevnú „kvapkovitú strechu“.

 

Tvar samotného auta bol ovplyvnený veľkými menami ako boli Giuseppe Figoni a Ovidio Falaschi.Vozidlo poháňané štvorlitrovým šesťvalcovým motorom s tromi karburátormi, generujúci výkon 140 koní, je schopné uháňať po ceste maximálnou rýchlosťou okolo 160 km/h. Pohonná sústava je vybavená štvorstupňovou prevodovkou značky Wilson.

 

Vlastný podvozok je dielom Vincenza Bertarioneho a Waltera Becchiiho, ktorí ho obdarili nezávislým zavesením predných kolies a tuhou zadnou nápravou s poleptickými listovými pérami. Tieto podvozky boli robustné, spoľahlivé a čitateľné. Dnes predstavuje celkovo štrnásť dochovaných exemplárov tohto vozu jedny z najcennejších automobilov na našej planéte. Snúbi sa v nich elegancia štýlu art deco s vrcholnými výkonmi svojej doby, a kedykoľvek sa objavia na súčasných súťažiach elegancie, len ťažko hľadajú súpera.

-jj-

TalbotTalbot-Lago T150-C SS
Komentáre (0)
Pridať komentár