Citroën C4 Cactus. Vďaka novej kombinácii úsporného benzínového trojvalca 1,2 PureTech a klasického šesťstupňového automatu budete mať dôvod navyše, aby ste toto auto chceli.
Citroën C4 Cactus je vskutku špecifickým autom. Pre jeho avantgardný dizajn karosérie a interiéru ho buď milujete, alebo nad ním odmietate uvažovať. Ale pozor, nastala zásadná zmena. Nemastnú-neslanú robotizovanú prevodovku vystriedal klasický šesťstupňový automat. A to, dovolím si povedať, dosť podstatne mení pohľad na toto auto. Automat je s osvedčeným úsporným prepĺňaným trojvalcom 1,2 PureTech parádne zladený. Rozumejú si ako manželia po dvadsiatich rokoch. Pri pokojnej jazde je zmena prevodového stupňa príjemne mäkká, no ak potrebujte predbehnúť pomalšie vozidlo, prevodovka bez zaváhania podradí aj o dva stupne nižšie. A auto vyrazí vpred.
Komfortná práca prevodovky teda podčiarkuje charakter auta. Sedíte si v pohodlnej fotelke, ľavú ruku máte položenú na látkou čalúnenej opierke, pravá si musí vystačiť s plastovou. Mimochodom škoda, že v kombinácii s automatom výrobca nezachoval tú originálnu látkovú. Pohodlie a štýl by bol kompletný. Cactus vás vďaka mäkkému podvozku s gráciou prenesie cez naše ledabolo zaplátané cesty, deti na zadných sedadlách zasa cez presklenú strechu hrajú hru „čo pripomína obláčik“ a vy si hoviete a užívate si jazdu, ktorá sa k tomuto autu skrátka hodí. Je jedno, či v meste alebo na diaľnici, v každom režime máte k dispozícii moderný komfortný a úsporný pohon. Ak by sme sa krotili a neskúšali reakcie prevodovky vo všemožných situáciách, bola by dosiahnutá priemerná spotreba nižšia než 6,3 litra benzínu na 100 kilometrov. Podľa nás to je súca hodnota, no ak sa budete snažiť jazdiť plynulejšie, je reálne dostať sa o polliter nižšie. A to už je na automat parádna hodnota.
Posledným rébusom na vyriešenie dilemy, či kúpiť alebo nie, je samozrejme cena. Ja viem, v tejto kombinácii to už asi nie je práve ľudovka. No za to, čo majiteľovi či majiteľke ponúkne, je to zaujímavá voľba. A ak je to pre vás predsa len „nad plán“, je táto kombinácia k dispozícii aj s o stupeň nižšou a samozrejme lacnejšou výbavou. Lebo táto motorizácia sa k autu náramne hodí a za investované peniaze rozhodne stojí.
Peter Lacena, foto: autor
Čo treba uznať: Auto na každý deň.
Čo nám chýbalo: Výškové nastavenie pásov vzadu.
Čo nás prekvapilo: Dobrá spotreba.
Citroen C4 Cactus Shine PureTech 110 S&S EAT6
Cena a záruka:
Základ/test 10 990 €/18 690 €
5 rokov / 80 000 km
Motor: preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 1 199 cm3, max. výkon 81 kW (100 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 205 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 118 g/km.