Všetky podoby pekla: globálne vytrvalostné skúšky Porsche Cayenne

Tretia generácia Porsche Cayenne prešla maximálne náročnými testami.

Nové vydanie tohto úspešného modelu, ktoré dosiahlo viac ako 760 000 predajov od roku 2002, prešlo komplexnou a náročnou sériou skúšok. Prebiehali po celom svete v extrémnych podmienkach. Testy zabezpečujú, aby SUV spĺňalo najvyššie požiadavky na kvalitu. V podmienkach od mínus 45 do plus 50 stupňov prešli prototypy a predsériové vozidlá celkovo približne 4,4 milióna testovacích kilometrov.

   

Svetová premiéra

Porsche oslavuje 29. augusta 2017 svetovú premiéru nového Cayenne. Vozidlo je kompletne rekonštruované. Pohon a podvozok, ako aj koncepcia ovládania boli prepracované tak, aby sa ďalej rozšíril rozsah športovej pohody a komfortu. Hlavným cieľom komplikovaného testovacieho procesu bolo dosiahnuť dokonalú rovnováhu medzi mnohými komponentmi, z ktorých niektoré boli vyvinuté špeciálne pre Cayenne. Pre novú generáciu Cayenne – označovanú ako E3 v rámci Porsche – začal tento proces už od roku 2014 a pokračoval dodnes s prototypmi a predsériovými vozidlami. Okrem čoraz presnejších virtuálnych simulácií je v spoločnosti Porsche testovanie v reálnych podmienkach stále vysoko oceňované a predstavuje záverečnú skúšku pre každý nový model, ktorý vyrába výrobca športových automobilov so sídlom v Stuttgarte.

   

Kompletná skúška vozidla

Je implementovaná tak, aby harmonizovala interakciu všetkých jednotlivých komponentov a testovala prevádzkovú stabilitu a funkčnosť v operáciách orientovaných na zákazníka. Cieľom v spoločnosti Porsche je vždy splniť najvyššie požiadavky na kvalitu. Konkrétne tento proces zahŕňa tvrdé testy odolnosti na jednotkách Hydropuls, hydraulickom skúšobnom zariadení, ktoré používa umelé vibrácie na podvozku i na karosérii. Rozsah testov pokrýva aj reálne testy prevádzkovej stability v teréne na testovacej stanici Porsche, ktorá sa nachádza vo vývojovom centre spoločnosti Weissach, alebo testy odolnosti vo vnútri i mimo testovacieho miesta. Životnosť vozidla je simulovaná v podmienkach, ktoré sú také ťažké, že je pravdepodobné, že nikdy nenastanú, keď je vozidlo vo vlastníctve zákazníka. V každodenných podmienkach v mestskej doprave, na pozemných komunikáciách a na diaľniciach vozidlá prejdú v priebehu niekoľkých mesiacov až 240 000 km.

Testy po celom svete

Na simuláciu extrémnych stresov sa testujú prototypy nového Cayennu po celom svete: V Nemecku sa používa Hockenheimring a obzvlášť náročný Nürburgring-Nordschleife. V Taliansku sú skúšobné vozidlá skúšané v nepretržitej prevádzke na 12,6 km vysokorýchlostnej trati v meste Nardò. Materiály, snímače a elektronika musia preukázať svoju kvalitu a trvanlivosť v rôznych klimatických podmienkach – pri až + 50 stupňoch Celzia v piesočných dunách Dubaja (SAE) a na prašných svahoch v Death Valley (USA), ako aj pri mínus 45 stupňov Celzia na ľade a snehu na Aljaške (USA). Tretia generácia Cayenne tiež musela obstáť v horúcich a vlhkých podmienkach čínskych miest, na hlavných skúšobných tratich vo Švédsku, Fínsku a Španielsku a bola testovaná aj v Južnej Afrike, Japonsku a na Novom Zélande, kde sa dokončilo rozsiahle offroad testovanie.

Porsche  (šr)

Porsche Cayenne
Komentáre (0)
Pridať komentár