Výroba nového elektrického viacúčelového vozidla predstavuje začína novú kapitolu v úspešnej 70-ročnej histórii mikrobusu VW.
Predsedovia správnej rady značiek Volkswagen a Volkswagen pre úžitkové vozidlá, Dr. Herbert Diess a Dr Eckhard Scholz oznámili rozhodnutie začať sériovú produkciu I.D. BUZZ na Concours d’Elegance v Pebble Beach v Kalifornii, ktorá je aj jedinečnou show pre mimoriadne historické automobily a nové koncepčné vozidlá. V rámci svojich ďalších rozvojových aktivít spoločnosť Volkswagen stanovila aj dátum začatia predaja pre I.D. BUZZ, ktorý dorazí na predajné miesta v roku 2022. Volkswagen sa zameriava hlavne na trhy v Severnej Amerike, Európe a Číne.
Nie náhodou vybrala správna rada VW Pebble Beach na prezentáciu svojho koncepčného vozidla. “Mikrobus, ktorý v Amerike nazývajú Bulli, bol vždy súčasťou kalifornského životného štýlu. Vývojom ďalšej generácie sa Volkswagen vráti späť s Bullim ako elektrickým vozidlom,” uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Volkswagen Dr. Herbert Diess v Pebble Beach.
Rovnako ako v prípade modelu “Show Car of the Year”, predstaveným v Detroite, výrobný model bude mať svoje litium-iónové batérie s kapacitou 110 kWh namontované pod podlahou vozidla a jeden 150-kW motor na každej náprave. Projektovaný dojazd je 200 až 300 míľ. Elektrický pohon nepotrebuje veľa priestoru, čo znamená, že predné a zadné nápravy môžu byť namontované veľmi ďaleko od seba. To má za následok dlhý rázvor a krátke previsy, čo spôsobuje väčší priestor v interiéri. “Vozidlo preto vyzerá ako krátka kompaktná dodávka zvonka, hoci ponúka veľkorysý vnútorný priestor veľkej dodávky,” vysvetľuje Diess. Jeho priestranná kabína pre cestujúcich umožnila otáčanie predných sedadiel tak, aby vytvorili “salónik”. Výsledkom je vynikajúce vozidlo, ktoré ponúka vodičovi i cestujúcim dostatok priestoru pre pohodlnú jazdu.
Rovnako ako originál, budú existovať aj rôzne komerčné verzie, pravdepodobne vrátane dodávkových áut, dvojmiestnych nákladných verzií, aj variant BUZZ Cargo a možno dokonca aj moderná interpretácie nákladného vozidla s nulovými emisiami a vysokým stupňom automatizovanej jazdyy,” uviedol generálny riaditeľ Volkswagen Commercial Vehicles Dr Eckhard Scholz. “Je to ideálny koncept elektrickej dodávky, najmä pre mestá.“
S dĺžkou 4 942 mm, šírkou 1 976 mm a výškou 1 963 mm ponúka koncepčné vozidlo mimoriadne rozmerný priestor. Sériová verzia, ktorá je založená na novej celoplošnej architektúre modulárneho kitu (MEB), bude obsahovať mnoho nápadov návrhnutých konceptom. Bude tiež obsahovať variabilné sedenie, interaktívne pripojenie a vysoko automatizovanú jazdu.
Rozšírenie sortimentu elektrických vozidiel je súčasťou stratégie Volkswagenu 2025, ktorá predpokladá výrobu viac ako 30 elektrických modelov.
VW (šr)