Štúdia ŠKODA VISION E bude mať na autosalóne IAA vo Frankfurte svoju európsku premiéru.
Na autosalóne IAA (12. – 24. septembra 2017) predstaví ŠKODA svoju prvú štúdiu s čisto elektrickým pohonom a automatizovanou kontrolou jazdy úrovne 3 – ŠKODA VISION E. Projekt prešiel ďalším vývojom po svetovej premiére v Šanghaji. Štúdia predstavuje ďalší krok v digitálnej budúcnosti a preberá úlohu priekopníka v oblasti konektivity. Najpozoruhodnejšie detaily návrhu sú chýbajúci B-stĺpik a proti sebe sa otváracie dvere.
Typické pre vozidlá značky ŠKODA sú veľkorysá ponuka priestoru, moderné asistenčné systémy a početné riešenia “Simply Clever”. Návrh štúdie VISION E ukazuje jedinečné vlastnosti úplne nového dizajnového jazyka pre elektromobily. Nápadné sú proti sebe sa otvárajúce dvere a v kabíne štyri samostatné otočné sedadlá. Auto už neporebuje vonkajšie zrkadlá – obraz okolo vozidla je prenášaný na monitory vďaka integrovaným kamerám. ŠKODA VISION E nemá žiadne B-stĺpy, čo sa pozitívne prejavilo v ešte štedrejšom pocite priestornosti a jednoduchom nastupovaní.
V porovnaní s autom zo svetovej premiéry v Šanghaji prešla evolúciou predná časť auta, ktorá má teraz ešte výraznejší charakter. So štúdiou VISION E urobila ŠKODA veľký krok smerom k digitálnej budúcnosti. Prvá štúdia s elektrickým pohonom a automatizovaným ovládaním v histórii automobilky ukazuje novú úroveň konektivity. Okrem obrazovky v kokpite a centrálneho dotykového displeja, na ktorom môžu vodič i spolujazdec odčítať a ovládať všetky dôležité funkcie a služby ŠKODA Connect, má každý pasažier k dispozícii aj vlastný monitor.
Dotykom tu možno ovládať rad komfortných detailov vrátane rôznych zábavných funkcií a dajú sa zobraziť aj jazdné dáta vozidla. V každej vnútornej výplní dverí je integrovaná jedna schránka s Phoneboxom, ktorá inteligentné telefóny indukčne nabíja. Súčasne slúži ako rozhranie, s ktorého pomocou môžu pasažieri pohodlne na príslušnom dotykovom displeji ovládať osobné nastavenia, dáta a informácie mobilného prístroja. Budúcnosť sa skrýva aj v mnohých ďalších detailoch. Systémy infotainmentu možno ovládať gestami alebo hlasom.
Palubné kamery neustále sledujú vodiča a monitorujú jeho aktuálnu kondíciu a pozornosť prostredníctvom systému sledovania očí Eye Tracking. Systém Driver Alert varuje osobu za volantem v prípade únavy. Heart Rate Monitor sleduje srdcovú frekvenciu a pri zdravotných problémoch auto samočinne zastaví. Rovnako ako v mnohých sériových modeloch značky ŠKODA, sú aj pasažieri vo vozidle VISION E samozrejme neustále online, vďaka Wi-Fi-hotspotu a LTE modulu.
S dĺžkou 4 668 milimetrov, šírkou 1 924 milimetrov a výškou 1 591 milimetrov je štúdia ŠKODA VISION E neprehliadnuteľná. Vďaka rázvoru dlhému 2 851 milimetrov a krátkym previsom vpredu a vzadu sa konštruktérom podarilo vytvoriť veľkorysý a komfortný interiér. Vďaka absencii stredového tunela, čo vyplýva z koncepcie vozidla, je štúdia vpredu aj vzadu veľmi priestranná, čo je napokon pre škodovky typické.
Elektromotory so systémovým výkonom 225 kW (306 k) napájajú všetky štyri kolesá. Dojazd až 500 kilometrov na jedno nabitie akumulátorov a maximálna rýchlosť 180 km/h sú pôsobivé. ŠKODA VISION E umožňuje automatizované riadenie úrovne 3. Vďaka systému Autopilot štúdia pri jazde po diaľnici automaticky zrýchľuje, riadi, brzdí, a dokonca sa aj vyhýba. Car Park Autopilot nájde parkovacie miesto a samočinne auto zaparkuje.
Akumulátory štúdie ŠKODA VISION E sa nabíjajú indukčne.
Škoda Média Services (šr)