Riaditeľ vývoja v automobilke Maserati Roberto Fedeli dostal od šéfa materskej spoločnosti Fiat/Chrysler Sergia Marchionna za úlohu, aby do roku 2020 priviezol na trh čisto elektrický voz. Toto zadanie by mal splniť automobil s názvom Maserati Alfieri.
Názov Maserati Alfieri si možno motoristickí fanúšikovia pamätajú ešte z roku 2014, keď bol voz predstavený ako koncept v Ženeve. Talianska firma s trojzubcom v znaku sa snaží vytvoriť priamu konkurenciu pre elektrické Porsche Mission-E, či Jaguar F-Type. Varianta so spaľovacím motorom by mala prísť na trh v roku 2019 a nádrž za batériu vymení o rok neskôr.
Pred tromi rokmi na autosalóne pri Ženevskom jazere išlo o plne pojazdný exemplár so základom z modelu GranTurismo MC Stradale. Aj samotní zástupcovia automobilky vtedy priznali, že vonkajší dizajn automobilu vo výrobnom procese sa v porovnaní s konceptom nebude líšiť. Výrazným zmenám sa však podrobil interiér, ktorý bol u konceptu minimalistický a z praktického hľadiska vlastne nepoužiteľný.
Vyhlásenej talianskej značke pomaly ale iste starnú modely GranTurismo a GranCabrio, a tie dostali pred Alfieri prednosť. Práve oni v súčasnej dobe udržujú tradíciu Maserati vo výrobe GT vozov s usporiadaním interiéru 2+2, a v novej generácii sa ukážu už na budúci rok. Toto je hlavný dôvod, prečo dostala „klasika“ prednosť pred nováčikom Alfieri.
-jj-