Nie rýchlosť, ale pravidelnosť a čo najväčšia presnosť rozhodujú o víťazoch v tzv. stotinovej rally veteránov a „youngtimerov“. K najobľúbenejším patrí Sachsen Classic, ktorá sa pre pestré štartovacie pole aj nadšenú divácku kulisu prezýva „Mille Miglia Východu“.
Automobily ŠKODA budú v tomto ročníku zastúpené hneď sedemkrát. Chýbať nebudú ani nádherné kabriolety ŠKODA FELICIA či atraktívne rally kupé ŠKODA 130 RS. Diváci sa môžu tešiť na takmer 200 historických vozidiel.
„Teší nás, že divákom tejto zaujímavej rally môžeme predstaviť toľko atraktívnych automobilov z bohatej histórie značky ŠKODA,” hovorí Andrea Frydlová, vedúca ŠKODA Múzeum v Mladej Boleslavi. „Z múzejných zbierok a v spolupráci s nemeckým dovozcom ŠKODA AUTO Deutschland sa na štart postaví hneď sedem automobilov ŠKODA, na ktoré čaká vyše 600 kilometrov cez pôvabnú krajinou národných parkov Saského Švajčiarska a Českého Švajčiarska, ale tiež rad náročných, meraných úsekov, ktoré môžu poradie výdatne zamiešať, “ dodáva Frydlová.
V štartovacom poli takmer dvoch stoviek vozidiel z 20. až 80. rokov minulého storočia bude najstarším českým zástupcom ŠKODA 1200 SEDAN z roku 1955, nasledovaná efektným typom ŠKODA 440 “SPARTAK” z roku 1957, ktorá u divákov budí nadšenie dobovou doplnkovou výbavou, napríklad v podobe stredového svetlometu. Dva kabriolety ŠKODA FELICIA (1960 a 1961) zastúpia jeden z najelegantnejších modelových radov mladoboleslavskej automobilky, ktorý sa v rokoch 1959-1964 vyrobil v 14 863 exemplároch a dnes patrí k veľmi vyhľadávaným u zberateľov.
Sýto červená ŠKODA 100 z roku 1970 využije na trase Sachsen Classic rad prvkov svojej rally úpravy. K magnetom štartového poľa bezpochybne patrí autentická ŠKODA 130 RS v prevedení z roku 1978. Kupé s karosériou s odľahčenými časťami z hliníka a laminátu vykazovalo pohotovostnú hmotnosť len 825 kg. So štvorvalcovým motorom 1,3 l, vybaveným dvoma dvojitými karburátormi, dosahovalo najväčšiu rýchlosti 145 – 210 km/h, v závislosti od použitých prevodov, zodpovedajúcich charakteru súťažnej či pretekárskej trate. Sedmičku vozidiel so značkou ŠKODA uzatvára na Sachsen Classic hatchback FAVORIT z roku 1991, ktorý je vernou replikou automobilu, ktorý štartoval na slávnej Rally Monte Carlo.
Prvá z takmer 200 posádok rally Sachsen Classic štartovala 17. augusta o 12:01 z nemeckého Zwickau. Štvrtková etapa, spestrená šiestimi meranými úsekmi, nevynechá pretekársky okruh Sachsenring, dejisko pretekov Grand Prix. Po absolvovaní najmenej 115 kilometrov sa historické vozidlá vrátia do Zwickau. V piatok ich čaká asi 247 kilometrov, počas ktorých prekonajú Krušné hory a z časti sa budú pohybovať aj na území Českej republiky. Po odpočinku v malebných kúpeľoch Bad Schandau, sa veterány vydajú do záverečnej sobotňajšej etapy, zahŕňajúcej okrem iného barokový zámok Rammenau či pretekársku trať Rödental. Po viac ako 235 kilometroch ich diváci 19. augusta asi od 15:30 hod budú vítať v cieli pri drážďanskej Sklenenej manufaktúre, jedného zo špičkových výrobných závodov koncernu Volkswagen.
Škoda, šr