Nový Lexus LC, ktorý postupne prichádza do autosalónov na celom svete, priťahuje pozornosť ladnou siluetou a množstvom zaujímavých detailov. Vlajkové kupé značky Lexus je sériovou realizáciou konceptu LF-LC, ktorá je až pozoruhodne verná prototypu.
Vízia zhmotnená do modelu LF-LC bola výsledkom experimentu, ako by mohol vyzerať športový Lexus, keby neexistovali obmedzenia. Koncepčné auto, ktoré na autosalóne v Detroite začiatkom roka získalo cenu EyesOn Design, vzbudilo taký záujem, že padlo rozhodnutie vytvoriť na jeho základe sériový automobil.
Smelé rozhodnutie si najskor vyžiadalo nevyhnuté vyriešenie množstva technických problémov – napríklad štíhla línia masky, ktorá je umiestnená veľmi nízko nad veľkými kolesami, si vyžadovala skonštruovanie celkom nového zavesenia kolies. Proporcie karosérie Lexusu LC s nízkym predkom a jemne sa zvažujúcou zadnou časťou naznačujú silu a rýchlosť a mohutná vretenová maska v tvare presýpacích hodín ladne rozráža vzduch. Kokpit ponúka vodičovi veľkorysý a pritom intímny priestor, pohodlle si užívajú aj pasažieri.
Ostrejší, ale jemnejší
Tvorcovia modelu LC mali pred očam koncepciu „ostrejší, ale jemnejší” – tento protiklad znamená v skutočnosti spojenie precíznosti riadenia a výkonu s komfortom jazdy. Aby toto všetko dosiahli, použili rafinované viacprvkové zavesenie nápravy, maximálne znížili ťažisko auta a rovnomerne rozložili hmotnosť medzi prednú a zadnú časť.
Rafinovaná elegancia
Dojmy z jazdy športovým kupé umocňuje päťlitrový motor V8 s výkonom takmer 500 kW, s ktorým spolupracuje špeciálne pre Lexus LC vytvorená desaťstupňová automatická prevodovka – prvá v luxusnom aute. Konštruktéri ju navrhli tak, aby zmeny radenia nasledovali v rovnakom rytme, pri rovnakých otáčkach. Vďaka tomu sa zvuk silného motora mení na jemnú hudbu. Rovnaký rytmus možno cítiť aj pri jazde hybridným LC 500h, v ktorom klasickú hybridnú jednotku doplnila štvorstupňová automatická prevodovka.
Pri sledovaní modelu Lexus LC v pohybe, či je to pomalé manévrovanie alebo rýchla jazda, si môžeme všimnúť paralely k japonskému dedičstvu – tradičnej príprave čaju plnej rafinovanej elegancie, alebo druhom bojového umenia ako kendo a karate. Všetky pohyby – pomalé aj rýchle – sú dokonale precízne a harmonické, čím zvýrazňujú jedinečné línie automobilu.
Ako hovorí hlavný inžinier značky Lexus LC Koji Sato – esencia luxusu, založeného na japonskej pohostinnosti „omotenashi” je ciltivé vnímanie potrieb človeka a snaha pripraviť mu šťastné chvíle. „A práve preto Lexus vyrába automobily,” dodáva Sato.
Model Lexus LC sa na našom trhu objaví už v septembri tohto roku.
1st CLASS (šr)