Bronz pre tím Toyota Gazoo Racing na Nürburgringu

Tím TOYOTA GAZOO Racing po náročnom štvrtom kole tohtoročného svetového šampionátu vytrvalostných súťaží FIA (WEC) prvýkrát v histórii získal pódiové umiestnenie v pretekoch Šesť hodín Nürburgringu.

 Okruh Nürburgring, ležiaci iba 90 km od základne tímu v Kolíne nad Rýnom, bol pre Toyotu vždy tvrdým orieškom, čo sa napokon ukázalo aj teraz.

  

Jazdecká zostava vozidla TS050 HYBRID č. 7 v zložení Mike Conway, Kamui Kobajaši a José María López, ktorý v týchto pretekoch získal pole position, dokázala pre svoj tím na Nürburgringu prvýkrát vybojovať pódiové umiestnenie vďaka svojmu tretiemu miestu. V prvej časti pretekov vozidlo č. 7 dokonca viedlo a zaznamenalo najrýchlejšie kolo celých pretekov.

Vozidlo č. 8 s jazdeckou zostavou Sébastien Buemi, Anthony Davidson a Kazuki Nakajima bohužiaľ hneď v úvode pretekov čelilo technickým problémom a do cieľa prišlo štvrté. Celkovým víťazom pretekov sa tak stal tím Porsche s vozidlom č. 2.

Pre vozidlo č. 8 sa preteky začali tým najhorším možným spôsobom; Sébastien totiž pre poruchu na palivovom čerpadle nemohol normálne odštartovať. Po veľmi pomalom zahrievacom kole bol nútený zájsť do boxov po nové čerpadlo, čím na vedúce vozidlo stratil osem minút a päť kôl.

Kým Kamui s vozidlom č. 7 po výjazde z prvej štartovej pozície v úvodnej fáze pretekov viedol, Sébastien s vozidlom č. 8 sa po návrate na trať opäť pustil do boja. Súboj o pozíciu na čele pretekov bol fascinujúci; Kamui celú prvú hodinu nedovolil vozidlám Porsche, aby ho predbehli. Po prvej zastávke v boxoch prevzal volant José María.

Po 80 minútach neľútostného boja sa vozidlo č. 7 prepadlo na tretie miesto, avšak José nepoľavoval a vyvíjal na súperov trvalý tlak. Na začiatku svojho druhého úseku po dvoch hodinách pretekov sa držal iba dve sekundy za vedúcim vozidlom.

V ďalšom priebehu však obe vozidlá utrpeli postupnú zmenu aerodynamických vlastností. Príčiny tohto javu budú predmetom analýzy karosérie po pretekoch.

Potom, čo sa nádeje na zmenu poradia ukázali ako nerealistické (snáď iba ak by Porsche postihla nešťastná náhoda), sa obe vozidlá TS050 HYBRID zamerali na čisté dokončenie pretekov, a teda zisk cenných bodov do hodnotenia svetového šampionátu.

Kamui s vozidlom č. 7 prešiel okolo šachovnicovej zástavky ako tretí, čím pre tím vybojoval už štvrté pódiové umiestnenie v tejto súťažnej sezóne. Za víťazom pretekov zaostal o 1 min 4,768 s. Kazuki vďaka svojej rýchlej jazde s vozidlom č. 8 po návrate na trať skončil ako štvrtý so stratou piatich kôl.

Vďaka dosiahnutému výsledku Toyota naďalej bojuje o pohár konštruktérov vo svetovom šampionáte, momentálne so stratou 39,5 bodu za Porsche. Posádka vozidla č. 8 je v boji o pohár pre súťažných jazdcov momentálne 30 bodov za lídrami súťaže.

Týmito pretekmi sa končí európska časť sezóny WEC a tímy sa presunú do Severnej Ameriky, kde sa uskutočnia preteky v Mexico City (3. septembra) a Austine (16. septembra). Posledné tri preteky tohtoročnej sezóny sa budú konať v Ázii.

 

Výsledky pretekov Šesť hodín Nürburgringu:

  1. miesto        Porsche, vozidlo č. 2 (Bernhard/Bamber/Hartley)          204 kôl
    2. miesto         Porsche, vozidlo č. 1 (Jani/Lotterer/Tandy)                    +1,606 s
    3. miesto         TOYOTA GAZOO Racing, vozidlo č. 7                                       +1 min 4,786 s
    4. miesto         TOYOTA GAZOO Racing, vozidlo č. 8                                       +5 kôl
  2. miesto Jackie Chan, vozidlo č. 38 (Tung/Jarvis/Laurent)           +13 kôl
  3. miesto         Rebellion, vozidlo č. 31 (Canal/Senna/Albuquerque) +14 kôl

Toyota, dk

GazooNurburgringToyota
Komentáre (0)
Pridať komentár