Porsche odhalilo najsilnejší model 911 všetkých čias

Nový model Porsche 911 GT2 RS s výkonom 515 kW/700 k, pohonom zadných kolies, pretekárskym podvozokom a riadenou zadnou nápravou.

Najrýchlejšie a najvýkonnejšie Porsche 911 je pripravené na uvedenie na trh: Nový model Porsche 911 GT2 RS oslávil svoju svetovú premiéru na Goodwood Festival Speed v Spojenom kráľovstve (30. júna až 2. júla). V srdci tohto vysoko výkonného športového vozidla je plochý motor s výkonom 515 kW (700 k). S hmotnosťou 1 470 kg s plnou palivovou nádržou unikátny dvojmiestny športiak zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 2,8 sekundy. Kupé s pohonom zadných kolies dosahuje maximálnu rýchlosť 340 km/h a technológiou motoru z automobilového športu predčí nový 911 GT2 RS svojho 3,6-litrového predchodcu o 59 kW (80 k) a dosahuje maximálny krútiaci moment 750 Nm (nárast o 50 Nm).

    

Zvýšený výkon

Motor má základ v 3,8-litrovej pohonnej jednotke modelu 911 Turbo S s výkonomi 427 kW (580 k). S cieľom zväčšiť výkon bol zvýšený objem procesného tlačeného vzduchu veľkým turbodúchadlom do spaľovacích komôr. Nový prídavný chladiaci systém poskytuje optimálne chladenie pri špičkových zaťaženiach a pri veľmi vysokých teplotách sa chladí chladič stláčeného vzduchu vodou. To spôsobuje, že teplota zmesi klesne a zaisťuje optimálny výkon aj v extrémnych podmienkach. Špeciálna sedemstupňová prevodovka GT (PDK) v novom modeli GT2 RS umožňuje prenášať výkon pri neprerušovanej trakcii. Navyše, špeciálne vyvinutý výfukový systém je vyrobený z extra ľahkého titánu, váži približne o sedem kilogramov menej ako systém používaný v modeli 911 Turbo a vydáva bezprecedensný emocionálny zvuk.

Po prvý raz Porsche Design oslavuje debut vysoko výkonného športového vozidla tým, že pripravil špeciálne hodinky 911 GT2 RS, ktoré sú k dispozícii výhradne pre majiteľov nového vozidla a môžu sa objednanať len v spojení s novým modelom GT v Porsche Centre.

     

Podvozok pre dynamické zatáčanie

Špecializácia v športe znamená zvládnuť každý detail. A vo svete superšportových automobilov sú rýchlosti v zákrutách na inej než bežnej úrovni. 911 GT2 RS dosahuje tieto rýchlosti vďaka bezchybnému pretekárskemu podvozku s riadením zadnej nápravy a pneumatikám Ultra High Performance (UHP). Rovnako ako všetky športové vozidlá GT, nový model má špeciálne kalibrovaný športový režim, ktorý je prispôsobený na optimálnu dynamiku jazdy. Výkonné vstupy a výstupy vzduchu a impozantné zadné krídlo zdôrazňujú, že aerodynamika vozidla zvládla tvar aj dizajn. Veľké široké kolesá (265/35 ZR 20 vpredu a 325/30 ZR 21 vzadu) zaisťujú vynikajúce brzdné a zatáčacie sily. Systém bŕzd modelu 911 GT2 RS je vybavený systémom Porsche Ceramic Composite Brakes (PCCB). Predné krídla, vetracie otvory pre kolesá, vonkajšie škrupiny na vonkajších spätných zrkadlách Sport Design, prívody vzduchu na zadných bočných častiach a časti zadného konca sú vyrobené z karbónu vystuženého uhlíkom (CFR), ako aj mnohých vnútorných komponentov. Kapota je tiež vyrobená z uhlíka, aby vozidlo bolo čo najľahšie, zatiaľ čo štandardná strecha je vyrobená z horčíka.

Skutočne športový interiér

V priestore pre cestujúcich v modeli 911 GT2 RS dominuje červená Alcantara, čierna koža a interiérové diely so štandardnou povrchovou úpravou s uhlíkovými väzbami. Športový volant GT2 RS s radiacimi páčkami umožňuje rýchle a športové radenie rýchlostných stupňov. Rovnako ako v každom modeli 911je aj tu Porsche Communication Management (PCM) ústrednou riadiacou jednotkou pre audio, navigáciu a komunikáciu. Moduly Connect Plus a aplikácia Porsche Track Precision sú štandardne súčasťou výbavy.

Cena modelu 911 GT2 RS bude v Nemecku od 285 220 eur. Chronograf Porsche Design 911 GT2 RS má cenu 9 450 eur.

Porsche (šr)

Porsche 911 GT2 RS
Komentáre (0)
Pridať komentár