Jubileum Renault Kangoo

Výročie v Renaulte: Kangoo má 20 rokov.

Kombivan Kangoo predstavil Renault prvý raz verejnosti v máji 1997 na autosalóne v Barcelone. Jeho vzhľad a jeho priekopnícky variabilný vnútorný priestor pre pňť osôb presvedčil od začiatku nielen odbornú verejnosť. Mnohým pri premiére pripomenul legendárny Renault 4, stále aktuálne  malé vozidlo s pohonom predných kolies, s priestranným interiérom a veľkými dverami batožinového priestoru. Avšak Kangoo niečo iné ako retro, bolo to  naskrz moderne navrhnuté auto. Jeho celková dĺžka bola 4,0 m, šírka 1,66 m,  rázvor meral 2,59 metra a výškou 1,82 metra Kangoo dokonca dominovalo nad minivanom Espace.  K dnešnému dňu vyrobil Renault asi štyri milióny kusov modelu Kangoo oboch modelových generácií.

     

Predovšetkým hospodárnosť

Čo sa pohonu týka dostala hopodárnsť prednosť pred dynamikou.Kangoo začalo svoju kariéru s dvomi benzínovými motormi s výkonom 43 kW/60 k a 55 kW/75 k a dvomi 1,9 litrovými vznetovými pohonnými jednotkami s výkonom 41 kW/55 k a 47 kW/65 k. Aj reklama Renaultu pripomínala nenáročný charakter modelu, čo prispelo tiež k jeho kultovému statusu: “z 0 na 100 za 3 sekundy. Vo voľnom páde,” si robili žarty zo seba v reklamách.

     

Z dodávky premenlivý multitalent

V nasledujúcich rokoch Renault rozšíril model Kangoo o nové varianty a motory. V decembri 2001 Renault vybavil Kangoo s modernými common-rail turbo dieselovými motormi 1,5 dCi a prvý model vo svojej triede s trvalým pohonom všetkých kolies sa objavil v auguste 2003 ako Kangoo 4×4. Robustné vozidlo za výhodné ceny potešilo mnohých záujemcov.

Po desiatich rokoch výroby Renault nahradil doteraz najpredávanejšie Kangoo úplne novým variabilnejším modelom. Prináša významný pokrok v pohodlí, bezpečnosti a jazdnej dynamike. Nové Kangoo narástlo v dĺžke do 4,21 metra. V kombinácii s 2,7 metra dlhým rázvorom zodpovdal vnútorný priestor  väčším autám v triede a jeho batožinový priestor mal rekordný objem 660 litrov pri naložení po spodnú hranu okna (VDA) a až 2 688 litrov po strechu. Operadlá vzadu boli štandardne delené v pomere 1/3:2/3 a dali sa sklopiť jednou rukou. Ak sa sklopila opierka sedadla spolujazdca mohol sa v modeli Kangoo prepraviť  náklad až 2,5 metra dlhý. Tak sa doň zmestili aj surfy či horské bicykle

     

Kangoo Z.E: Francúzska elektronická revolúcia

Kangoo je aj základom pre prvé celoelektrické dodávkové vozidlo v sériovej výrobe. Na konci roka 2011 predstavil Renault model Kangoo Z.E., v ktorom pod prednou kapotou pracoval elektromotor s kapacitou 44 kW/60 k, čerpajúci energiu z  lítium-iónových batérií pod podlahou vozidla. Silné stránky modelu Kangoo Z.E. sú nízka hlučnosť pohonu a bezemisná jazda.V lete tohto roku  Renault aktualizuje priekopnícku elektrickú dodávku. Vďaka novej batérii a novému elektromotoru stúpne dojazd modelu Kangoo Z.E. o takmer 60 percent na 270 kilometrov. Renault dokazuje, že aj po 20 rokoch po svojom debute sa v modeli Kangoo skrýva ešte stále veľký potenciál.

Renault (šr)

 

Komentáre (0)
Pridať komentár