Pozoruhodný model automobilu 2004 Ford GT Prototype CP-1 hľadá svojho nového majiteľa. Produkt americkej továrne má síce k dispozícii kompresorový osemvalec, ale bol nainštalovaný obmedzovač rýchlosti na 8 km/h, aby sa s týmto strojom nedalo rozumne jazdiť po cestných komunikáciách.
Ford GT sa nezriedka objavuje v inzercii ojazdených áut, hoci natoľko ojazdený byť nemusí, pretože to je pre mnoho ľudí skôr zberateľský artikel. Stále ale hovoríme o sériovo vyrábanom aute, ktorých existuje viac aké 4 tisíce exemplárov.
Ak chcete svoju zbierku rozšíriť o skutočne zberateľský kúsok Fordu GT, teraz je ideálna príležitosť. Voz, ktorý si môžete pozrieť na priložených fotografiách, vyrobili v roku 2003 a je označený ako CP-1, teda úplne prvý funkčný prototyp, ktorý sa dokáže pohybovať vlastnou silou. Pred ním vzniklo pár kúskov na ukážku, toto je ale prvý prototyp Fordu GT, ktorý má vlastný motor.
Je to vývojový kúsok, takže sú na ňom určite zvláštnosti. Napríklad. airbagy sú z Fordu Mustang, stĺpček riadenia je z Fordu Windstar a pred pravým zadným kolesom sa nachádzajú terminály umožňujúce vyprázdnenie a odmontovanie palivovej nádrže. Výklopná zadná časť karosérie je karbónová. Taká mala byť aj v sérii, ale keď Ford zistil, aká by bola drahá, nahradil karbón hliníkom.
Pochopiteľné je aj značné opotrebovanie, pretože na tomto voze prebiehalo testovanie. Je vidieť najmä na sedadlách, ktoré ešte majú hliníkové krúžky z pôvodného konceptu dizajnéra Camilla Parda. Je zrejmé, že ich už obrovská spústa chýba. Spolu s miestami veľmi silným opotrebením interiéru sa to ale všetko dá urobiť, samozrejme pokiaľ nebudete voz chcieť zachovať tak, ak ho pred 11 rokmi inžinieri opustili. Ak máte o tento voz záujem, tak bude na predaj v aukcii firmy Hemmings v arizonskom Scottsdale.
-jj-