V Zuffenhausene zišiel z výrobnej linky miliónty exkluzívny automobil Porsche 911.
Miliónty kus – model Carrera S – pripomína svojou špeciálnou farbou “Irish Green” a mnohými exkluzívnymi prvkami prvý originálny model 911 z roku 1963. Dvojdverové vozidlo má zlaté logo “911” na zadnej kapote a čierny interiér s drevenými doplnkami a tvídovými poťahmi sedadiel. Má aj základnú motorizáciu Carrera Turbo, šesťvalec s výkonom 272 kW/370 koní poháňa cez 7-stupňovú manuálnu prevodovku zadné kolesá.
Dr. Wolfgang Porsche, predseda dozornej rady spoločnosti Porsche AG, je súčasťou vývoja modelu 911 od prvého dňa: „Pred 54 rokmi som mohol s otcom vyraziť na Grossglockner High alpine Road. Pocit v súčasnom modeli je rovnako príjemný ako vtedy. Je to preto, lebo 911 zaručuje, že základné hodnoty našej značky sú dnes rovnako vizionárske ako boli v prvom Porsche 356/1 v roku 1948.“
Porsche 911 vytvorilo novú kategóriu a zostáva na špičke segmentu prémiových športových áut. Len v roku 2016 bolo na celom svete dodaných 32 365 týchto vozidiel. Napriek tomu si udržiava svoju exkluzivitu a počas desaťročí a stalo sa vyhľadávaným zberateľským predmetom.
Od začatia výroby prešlo Porsche 911 až siedmimi modernizáciami. Počas tých rokov vznikli mimoriadne rýchle vozidlá, urečné na okruh, aj turbami preplňované luxusné kabriolety. Všetky poháňal plochý šesťvalec, umiestnený za zadnou nápravou. Kvalita modelu 911 je legendárna a automobilka tvrdí, že až sedemdesiat percent všetkých vyrobených kusov je stále pojazdných.
Porsche sa nikdy neodvrátilo od prvotnej koncepcie originálneho modelu 911. „Ale pokračujeme v zdokonaľovaní technológie športového vozidla 911,“ povedal Oliver Blume, predseda výkonnej rady Porsche AG, a dodal: „Preto zostáva aj model 911 najmodernejším a technicky inovatívnym vozidlom.“
Jedným z významných faktorov úspechu je aj sídlo výroby e v meste Zuffenhausen, kde sa vyrábajú všetky modely 911. V súčasnosti všetky dvojdverové autá – 911, 718 Boxster a 718 Cayman – a ich rôzne deriváty schádzajú z jednej montážnej linke vďaka modernému sofistikovanému výrobnému prístupu.
Kým miliónty model 911 obohatí zbierku v múzeu Porsche v Stuttgarte, vyrazí na svetové turné do sveta – okolo Nürburgringu , do Škótskej vysočiny, do USA, Číny a ď alších krajín.
Porsche (šr)