Tretie podujatie tohtoročných pretekov TCR International Series na okruhu v Spa-Francorchamps bolo skutočne zaujímavé s mnohými vzrušujúcimi bojmi.
Jean-Karl Vernay potvrdil, že dokáže udávať tempo na náročnej pretekárskej trati v Spa-Francorchamps, kde už druhý raz finišoval pre tím Leopard Racing, Aj vlani vyhral na belgickom okruhu preteky seriálu TCR na okruhu so známou, najslávnejšou a najnebezpečnejšou zákrutou zo všetkých tratí motoristického sveta.V druhých pretekoch si aj počas ostatného víkendu vybojoval vynikajúce prvenstvo. Úspech mu umožnil upevniť si svoje vedenie v šampionáte TCR s doterajším ziskom 91 bodov, pred Stefanom Cominim, ktorý vyhral prvé preteky v Spa a doteraz získal v šampionáte 66 bodov.
Bol to víkend dvoch víťazov, ale aj nečakaných sklamaní. Slovenského pretekára Mata Homolu zradilo jeho auto.
Slovenský automobilový reprezentant v pretekoch TCR International Series cestovných automobilov Maťo Homola odchádzal z belgického okruhu Spa-Francorchamps bez bodov. V oboch pretekoch FIA WEC počas ostatného víkendu mal problémy, ktoré ho pripravili o lepší výsledok.
Problémy s nastavením vozidla začali už počas kvalifikácie, kde však nakoniec po veľkých problémoch s nastavením si vyjazdil 17. miesto.
V belgických Ardenách na slávnej trati F1 Spa-Francorchamps sa Mat’o Homola (DG Sport Compétition Opel Astra TCR) počas druhého tréningu umiestnil časom 2: 33.093 min. na siedmom mieste, čo nebolo zlé.
V piatok na svojej Astre TCR vo farbách belgického tímu DG Sport Compétition v prvých pretekoch dobre odštartoval z piateho radu na štartovacom rošte, no v 1. kole v kombinácii zákrut Fagnes do neho narazil Belgičan Potty a Slovák musel do boxov s poškodeným pravým predným kolesom. „Takmer som to rozbil v Eau Rouge,“ posťažoval sa. Potom síce pokračoval so stratou jedného kola, dokázal jazdiť slušné časy, čo dávalo nádej do druhých pretekov.
Tie sa išli v sobotu predpoludním a už na štartovom rošte sa objavil problém, keďže na štart prišiel s defektom pravej prednej pneumatiky. Mechanici ju rýchlo vymenili, ale problémy pokračovali. Napriek tomu nezúfal.
Do druhých pretekov vyštartoval zo štvrtého radu, ale ani v týchto pretekoch nebol klasifikovaný, pretey nedokončil, hoci ešte vo štvrtom kole tomu nič nenasvedčovalo, veď mal dobrú rýchlosť na kolo – 2:33,418 min, čo bola priemerná rýchlosť 164,3 km/h.
„Druhé preteky som krásne odštartoval, so super rýchlosťou som postupoval do TOP10, pokojne som mohol byť na konci cca na ôsmom mieste, ale…Problem s motorom ma vyradil z boja,“ povedal.
Keď sa v treťom kole posunul na 10. priečku, ktorá by mu už zaručovala body do hodnotenia TCR International Series, jeho motor stratil výkon a v šiestom kole z 10. pozície odstúpil a ani preteky č. 2 nedokončil.
„Nevieme teraz tesne po pretekoch, čo sa stalo. Musíme sa pozrieť na údaje z motora a predísť tomu v budúcnosti. Naše brzdy sú skvelé, ak bude fungovať motor a vyriešime nestabilitu zadnej nápravy, tak by sme mohli mať šancu na oveľa lepšie výsledky, ako dosahujeme doteraz,“ povedal s nádejou v hlase. „Verím, že počas budúceho víkendu v Monze, kde sa teším na zaujímavú trať, už prelomím túto smolu,“ dodal.
Mladý slovenský automobilový pretekár Maťo Homola má pred sebou ďalšiu veľkú výzvu. Medzinárodná séria TCR pokračuje v talianskej Monze 13. a 14. mája.
(šr), foto TCR Series