V júli príde na európske trhy nový Mercedes-Benz Triedy S, ktorý prináša široký rozsah noviniek.
Predstavuje ďalší krok k autonómnemu jazdeniu, najmä vďaka celej škále zdokonalených asistenčných systémov, spôsobilých automaticky prispôsobovať rýchlosť už aj v zákrute alebo pred križovatkou.
Výkonejšie motory
Nastupujúca Trieda S postupne dostane nové, vysoko hospodárne (so zníženou spotrebou paliva oproti predchodcom až o 10 %) a pritom výkonnejšie motory: dva radové zážihové aj vznetové šesťvalce. Spočiatku príde dieselový motor v dvoch výkonových variantoch (210 kW/286 k; 600 Nm a 250 kW/340 k; 700 Nm) a neskôr aj benzínový. Zaujímavý je ďalej benzínový V8 biturbo, tiež v dvoch výkonostných variantoch (345 kW/469 k; 700 Nm a 450 kW/612 k; 900 Nm) či hybrid nabíjateľný zo siete s elektrickým dojazdom 50 kilometrov, čomu prispeje výrazne zväčšený akumulátor (kapacita 13,3 kWh). V svetovej premiére novinka predstavila pre svoje agregáty aj integrovaný štartér a generátor (ISG) na báze napätia 48 V i elektrický prídavný kompresor (eZV).
V ponuke novej Triedy S sa okrem iného objavili aj svetlomety MULTIBEAM LED (obsahujú tri výrazné svetelné fakle) a diaľkové svetlo s ultra dosvitom, systém skenovania povrchu vozovky, rovnako ako predvídavé rozpoznávanie nerovností povrchu a funkcia nakláňania v zákrutách.
Komfort na palube
Komfortné ovládanie funkcie ENERGIZING je ďalšia svetová novinka, ktorá prepája rozličné komfortné systémy vo vozidle ako sú okrem iných: klimatizácia, náladové svetlo, masážne funkcie alebo funkcie aromatizácie interiéru. Umožňuje v závislosti od nálady alebo potreby zákazníka tiež špeciálne nastavenie wellness (programy osvieženie, teplo, vitalita, radosť, pohodlie a tri tréningové: uvoľnenie či aktivácia svalov a samostatne uvoľnenie). Nová Trieda S tak nastavuje latku v prémiovom segmente aj v oblasti komfortu a wellness pre interiér.
„Vývoj novej Triedy S bol extrémne komplexný. S celým radom nových prvkov a funkcií je Trieda S aj naďalej technologickým priekopníkom“, vyzdvihuje Ola Källenius, v predstavenstve Daimler AG zodpovedný za výskum koncernu a vývoj divízie Mercedes-Benz Cars.
Exkluzivita na kolesách
Moderný luxus v novej Triede S dokazuje najvyššia kvalita materiálov a aj ich spracovania. V interiéri sa uplatnila koncepcia ovládacích a zobrazovacích prvkov so širokouhlým kokpitom a s volantom novej generácie, ktorý má dotykové ovládacie prvky reagujúce ako povrch smartfónu. Zvonku zaujme napríklad nové obloženie chladiča, v závislosti od vyhotovenia s tromi dvojitými lamelami a zvislými lištami v jeho maske (vo vysokolesklej čiernej farbe či pochrómované) a nový predný nárazník s výraznými otvormi pre prívod vzduchu. Na zadnej časti pritiahnu pozornosť nové svietidlá so svetelnými diódami so zadným svetlom v kryštálovom vzhľade, alebo aj efekty zadného svetla pri odomykaní a zamykaní vozidla ako aj tri horizontálne usporiadané dvojice svetlovodov.
Exkluzivitu zvýrazní špičkový ozvučovací systém Burmester® s priestorovým zvukom (výkon 1 520 wattov) rozšírený o ďalší reproduktor v stropnej ovládacej jednotke a dva bočné reproduktory.
MB (šr)
Prehľad technických údajov
S 350 d 4MATIC | S 400 d 4MATIC | S 560 4MATIC | AMG S 63 4MATIC+ | |
Usporiadanie/počet valcov | 6/R | 6/R | 8/V | 8/V |
Zdvihový objem (cm3) | 2 925 | 2 925 | 3 982 | 3 982 |
Menovitý výkon (kW/k) | 210/286 | 250/340 | 345/469 | 450/612 |
Menovitý krútiaci moment (Nm) | 600 | 700 | 700 | 900 |
l/100 km * | 5,5 | 5,6 | 8,5 | 8,9 |
CO2 g/km* | 145 | 147 | 195 | 203 |
*Kombinovaná podľa NEFZ