ŠKODA FABIA s úsporným a dynamickým motorom 1,0 TSI v predaji už aj na Slovensku.
Iba mesiac po svetovej premiére na autosalóne v Ženeve si môžu motoristi objednať automobil Škoda Fabia s novým úsporným a dynamickým motorom 1,0 TSI aj na Slovensku.
Cena modelu Škoda Fabia 1,0 TSI sa na slovenskom trhu začína od 10 810 eur, pričom variant Combi je k dispozícii za príplatok 600 eur. S novým úspornejším a výkonnejším trojvalcovým motorom môžu prví záujemcovia o model Škoda Fabia 1,0 TSI získať u autorizovaných predajcov značky ŠKODA aj TURBO bonus vo výške 500 eur, ako aj ďalšie výhody s úsporou až do 2 800 eur.
Menší objem, vyšší výkon
Tak sa dajú stručne popísať najdôležitejšie výhody nových benzínových motorov 1,0 TSI, ktoré v automobiloch Škoda Fabia a Škoda Fabia Combi nahrádzajú doteraz používaný motor s objemom 1,2 litra.
Výkon základného variantu nového motora 1,0 TSI v porovnaní s predchádzajúcim typom motora vzrástol zo 66 kW (90 k) na 70 kW (95 k), silnejšia verzia má aj naďalej výkon 81 kW (110 k), ponúka však vyšší krútiaci moment 200 Nm (doteraz 175 Nm). Vďaka zvýšeniu vstrekovacieho tlaku až na 250 barov ponúka nový trojvalcový motor s objemom 1,0 litra v oboch výkonnostných verziách lepšie dynamické parametre ako doteraz používaný 1,2-litrový agregát, a zároveň až o 6 percent nižšiu spotrebu.
Motor 1,0 TSI s výkonom 70 kW (95 k)
Škoda Fabia S motorom 1,0 TSI 70 kW (95 k) a s manuálnou päťstupňovou prevodovkou štartuje na cene 10 810 eur. Najvyšší krútiaci moment motora dosahuje hodnotu 160 Nm, ale dynamické vlastnosti sú lepšie. Automobil s novým motorom je rýhlejší: Škoda Fabia dosahuje maximálnu rýchlosť 185 km/h, variant COMBI 187 km/h. ŠKODA FABIA zrýchli z 0 na 100 km/h za 10,6 s, variant Combi za 10,8 s. Spotreba a emisie škodlivín hatchbacku aj kombi sú výrazne nižšie, dosahuje 4,3 l/100km (99 g CO2/km).
Motor 1,0 TSI s výkonom 81 kW (110 k)
Silnejší litrový motor, dodávaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, má výkon 81 kW (110 k), jeho krútiaci moment však dosahuje až 200 Nm. Škoda Fabia s týmto motorom štartuje na cene 11 310 eur. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 9,5 s, verzia COMBI za 9,6 s. Maximálna rýchlosť hatchbacku dosahuje 196 km/h, Combi 199 km/h. Zvýšenie krútiaceho momentu sa prejavuje najmä pri akcelerácii na diaľniciach a mimo mestskej prevádzky. Najvýraznejšie sa lepšia pružnosť prejavuje v spojení s voliteľne dodávanou automatickou sedemstupňovou prevodovkou DSG. Fabia s touto motorizáciou je k dispozícii od stredného výbavového stupňa Ambition od 13 610 eur. Spotreba a emisie škodlivín trojvalcového motora s výkonom 81 kW/110 k klesli v oboch verziách s manuálnou prevodovkou na 4,4 l/100km (101 g CO2/km). Pri verziách s prevodovkou DSG sa spotreba znížila na 4,5 l/100 km (104 g CO2/km).
S novým motorom 1.0 TSI aj TURBO bonus
Autorizovaní predajcovia značky ŠKODA na Slovensku ponúkajú automobily Škoda Fabia a Škoda Fabia Combi (ako aj Rapid a Rapid Spaceback) pre prvých 200 záujemcov s atraktívnym TURBO bonusom vo výške 500 eur a ďalšími TURBO výhodami s úsporou až 2 800 eur. Zahŕňajú 50-percentnú zľavu na 5-ročný servis, originálne príslušenstvo v hodnote 300 eur, zadarmo výbavu Paket Plus a predĺženú záruku na 5 rokov.
Kultivovaný chod motora 1,0 TSI
Nový trojvalec 1,0 TSI je vďaka svojej kompaktnej konštrukcii a ľahkej kľukovej skrini z hliníkovej zliatiny o 10 kilogramov ľahší ako doteraz používaný motor s objemom 1,2 litra. Nový motor s nízkou úrovňou vnútorného trenia beží ticho a kultivovane, okrem iného aj vďaka vyváženým komponentom kľukového mechanizmu, piestom z hliníkovej zliatiny a kovaným ojniciam. Vďaka inovatívnym riešeniam vyváženia pohyblivých komponentov motora nebolo nutné použiť vyvažovací hriadeľ. Motor je tak ľahší, s menším vnútorným trením, vďaka čomu pomáha znížiť nielen spotrebu paliva, ale aj súvisiace emisie CO2.
Nízkej spotrebe pomáha aj olejové čerpadlo s plynule regulovateľným výkonom, ktoré dodávaný tlak neustále prispôsobuje aktuálnemu zaťaženiu motora. Plniaci tlak turbodúchadla, ktorý dosahuje hodnotu až 1,6 baru (relatívna), narastá veľmi spontánne, pretože medzichladič stlačeného vzduchu je integrovaný do sacieho potrubia. Motor sa ochotne vytáča a vyniká dynamickým jazdným prejavom, pretože frekvencia výfukových pulzov rastie u trojvalca oveľa rýchlejšie ako napríklad u štvorvalca. Táto výhoda sa prejavuje už v nízkych otáčkach, čo vodiči ocenia najmä v mestskej premávke.
Tretia generácia modelu Škoda Fabia, vybavená najnovšími zážihovými motormi 1,0 TSI, svojich užívateľov očarí aj dynamickým a emocionálnym dizajnom, veľkou ponukou priestoru, inovatívnymi prvkami bezpečnostnej a komfortnej výbavy, modernými systémami infotainmentu a radom Simply Clever riešení. Automobil disponuje prvkami výbavy, ktoré prevyšujú ponuku, bežnú v segmente malých vozidiel.
Škoda Auto (šr)