Prvé preteky novej sezóny TCR International Series v gruzínskom Rustavi Maťovi Homolovi nevyšli, ako si predstavoval. Z Kaukazu odchádza bez bodu a s priemerným 11. miestom v prvých pretekoch. Tie druhé sa mu ani nepodarilo dokončiť, keďže ho po štarte v prvej zákrute zostrelil z trate Gruzínec Šota Abchazava.
Úvodný víkend seriálu TCR na gruzínskom okruhu Rustavi International Motorpark pokračoval sériou voľných tréningov a dvojkolovou kvalifikáciou. Náš Maťo Homola sa počas dňa neustále zlepšoval a napokon sa mu podarilo zajazdiť čas 1:42,373 min. V silnej konkurencii to stačilo na 11. miesto.
Od piatkového testovania sa Maťovi postupne darilo zrýchľovať jeho Opel Astra OPC TCR. Spolu so svojim novým pretekovým inžinierom Jerômom Dadoumontom hľadali správne nastavenie podvozka. Zatiaľ sa Maťo sťažoval na nedotáčavosť, ktorá mu nedovolíla využiť potenciál silného motora. Môže ho však tešiť, že bol v každej časti víkendu v Gruzínsku rýchlejší ako jeho tímový kolega Pierre-Yves Corthals. A to je vlaňajší šampión TCR Benelux a Opel Astra OPC TCR veľmi dobre pozná. No cez zimu v snahe auto ešte zrýchliť došlo k zmene na podvozku, čo však zrejme výrazne zmenilo fungovanie celého auta. A tak je vlastne tím DG Sport Competition, ktorý je podľa vyjadrení Homolu skvelý a všetci pracujú naozaj tvrdo. „Problémom pre mňa je zmena vozidla, pretože je to veľmi odlišné od SEATu vo všetkých aspektoch. Zadná náprava, zrýchľovanie, otáčanie, na všetko reaguje inak,“ dodal.
Na začiatku kvalifikácie,
kde ho klasifikovali na 6. mieste, bol spokojný. „Podarilo sa mi trafiť dobré kolo po tom, čo som dostal nové pneumatiky do správnej teploty. A to je absolútne kľúčové. Zlepšil som si svoje maximum a postúpil som do druhej časti kvalifikácie, čo sa žiaľ nepodarilo môjmu tímovému kolegovi. No v druhej kvalifikácii som porobil malé chybičky a zlepšenie nebolo také výrazné, ako u mojich súperov,” priznal Maťo Homola. V nedeľnajších pretekoch však chcel zaútočiť: “Na tomto okruhu nie je veľa možností na predbiehanie, pretože je dosť úzky. Ale nejaké dve miesta by sa našli. A tak ak sa mi naskytne príležitosť predbiehať, tak ju využijem.”
Prvé preteky
sa pre 23-ročného rodáka z Bratislavy začali solídnym štartom a ziskom jednej pozície. No už v druhom kole pri tesnom súboji utrpel jeho Opel Astra OPC TCR vo farbách belgického tímu DG Sport Compétition poškodenie a znížená účinnosť aerodynamiky mu už nedovolila zaútočiť na bodovanú prvú desiatku.
„S 11. miestom nemôžem byť spokojný, veď tento tím má najvyššie ambície. Dosť trpíme príliš vysokým balastom, ktorý sme dostali pred sezónou na testoch Balance of Performance,“ povedal po prvých pretekoch Maťo Homola. „Na mokrom asfalte som si veril, veď v shakedowne som bol na peknom 4. mieste, ale s osychajúcou traťou to vôbec nefungovalo, auto je stále silno nedotáčavé. Musíme sa s inžiniermi snažiť nájsť to správne nastavenie. Motoricky sme na tom dobre, už sa len pohráme s tlmičmi a pôjde to.“
Druhé preteky
na 4,141 kilometrov dlhom okruhu s viacerými zákrutami Rustavi pri Tbilisi sa pre Maťa skončili tesne po štarte. Incident do vracáku 1 medzi vodičom DG Sport Opel Mat’om Homolom a jazdcom tímu GE-Force Shota Abkhazava mal za následok pochovanie Homolového Opel Astra TCR v štrku vedľa trate, po čom traťoví komisári nasadili safety car.
Do Maťového vozidla zozadu tvrdo narazil hosťujúci jazdec Šota Abchazava z Gruzínska, ktorý je majiteľom okruhu Rustavi International Motorpark. „Po incidente za mnou prišiel do boxu a ospravedlnil sa mi, že on je zvyknutý jazdiť so systémom ABS a teraz zablokoval kolesá a nechtiac do mňa trafil. Bohužiaľ, zničil mi preteky, no taký je motoršport. Ja už teraz len musím myslieť na ďalšie kolo šampionátu TCR v Bahrajne,” poznamenal po pretekoch sklamaný Maťo.
(šr)
10 najlepších v pretekoch TCR v Rustavi
01 | Pepe Oriola | 17 Laps | |
02 | Hugo Valente | +4.056 | |
03 | Attila Tassi | +4.823 | |
04 | Jean-Karl Vernay | +5.466 | |
05 | Dušan Borkovic | +16.878 | |
06 | Roberto Colciago | +18.258 | |
07 | James Nash | +19.012 | |
08 | Davit Kajaia | +19.835 | |
09 | Gianni Morbidelli | +20.271 | |
10 | Pierre-Yves Corthals | +33.498 |