Toyota Corolla je po 50 rokoch na trhu zrelým americkým sedanom. Neveríte?
Stačí, ak sa pozriete na súčasné cesty v USA či na ponuky požičovní. Práve štvordverové sedany týchto rozmerov, s Corollou na čele, tu majú najvýznamnejší podiel. Po skúsenostiach s ňou – nečudo. Súčasná Corolla je totiž vo všetkých smeroch „taká akurát“. Decentný vzhľad je veľmi moderný, silueta sedana klasická s dlhým previsom vpredu, zvýšená zadná časť ho výrazne dynamizuje. Vonkajšie rozmery (dĺžka 4 620 mm) sú primerané celosvetovo. Predné čelo zaujme veľkou mriežkou, futuristickými svetlami a výrazným horizontálnym pruhom. Interiér bezo zvyšku korešponduje rozmermi i vzhľadom. Ladený je do čiernej, s decentnými lesklými pásikmi. Upúta veľký centrálny displej, pod ním klasické ovládanie klimatizácie. Menší displej je medzi „budíkmi“ pred vodičom. Typické japonské okrúhle páčky pod volantom prezrádzajú rodokmeň. Pohodlné sedenie, dosť miesta aj nad hlavou. Vysoko položená palubná doska umocňuje pocit bezpečia a serióznosti. Vyhrievanie sedadiel, prípojky pre médiá – nič nechýba. Dosť miesta a pohodlia je aj vzadu. Všetko seriózne, funkčné, estetické, decentné. Na diaľnici je benzínová Corolla pokojná, na 6-ke „točí“ 3 100 ot.min-1, konzumuje 7,2 l/100 km a neobťažuje hlukom. Podvozok je primerane tuhý, stabilný, správanie vozidla je maximálne predvídateľné. Vodiča ani posádku jazda neunaví a hoci neposkytuje dych berúce zážitky, určite nie je nudná. Corolla je päťdesiatnik a jej typický majiteľ je možno v rovnakom veku, ale vôbec nemusí byť.
Text: Dalibor Klíma, foto: Juraj Hrivnák
Toyota Corolla 1,6 Valvematic Active Family
Cena: základ/test 12 990 € / 15 990 €
Parametre: atmosférický zážihový R4/16V, 1 598 cm3, 97 kW (132 k) pri 6 400 ot.min-1, 160 Nm pri 4 400 ot.min-1, 0 – 100 km/h za 10,0 s, vmax 200 km/h, spotreba výrobca/test 6,0/6,8 l/100 km.