Honda Jazz, zaujímavé auto pre mestskú rodinu, sme tentoraz na test dostali s najvyššou výbavou a CVT prevodovkou.
Text: Peter Lacena, foto: autor
Hondu Jazz, kráľa priestoru a príkladnej variability, sme si na test prevzali v najluxusnejšej výbave Elegance, ktorá bola ešte doplnená o navigáciu a vyhrievané predné sedadlá. Hlavným dôvodom testu však bolo to, že benzínový štvorvalec spolupracoval s bezstupňovým automatom CVT. Je to najpredávanejšia kombinácia na našom trhu. Čo ponúka v praxi?
Záleží na tom, aký vodič si za volant sadne. Ak zvyknete jazdiť skôr pokojne a rozvážne, bude sa vám pozdávať. Prevodovka totiž pri ľahkej práci s plynovým pedálom pracuje plynule. Jej konštrukciu cítiť, no nie je to nič, čo by vodiča extra rušilo. Ak na plynový pedál naopak šliapnete silnejšie, v druhej polovici jeho dráhy už prevodovka motor púšťa do otáčok oveľa ochotnejšie, vďaka čomu viete auto rozhýbať citeľne svižnejšie. Prevodovka ponúka aj športový mód, ktorý sa prejavuje tým, že motor pri rovnakej rýchlosti pracuje vo vyšších otáčkach. Osobne sa mi však oveľa viac páčila kombinácia štandardného nastavenia prevodovky a radenia siedmich virtuálnych prevodových stupňov pádlami na volante, reakcie prevodovky na pokyn vodiča sú totiž zaujímavo promptné. Prevodovka je samozrejme primárne nastavená na dosahovanie nízkej spotreby paliva. Ak sme jazdili plynulým tempom, dokázali sme aj v zimnom období s prevahou pomalého posúvania sa v meste jazdiť pod úrovňou šiestich litrov benzínu na 100 kilometrov a mimo mesta sme dosiahli priemernú spotrebu dokonca ešte o liter nižšiu.
Honda Jazz 1,3 i-VTEC CVT Elegance
Cena: základ/test 13 190 €/18 699 €
Parametre: zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 318 cm3, max. výkon 75 kW (102 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 123 Nm pri 5 000 ot.min-1. Emisie CO2 106 g/km.
0 – 100 km/h za 12,0 s, vmax = 182 km/h, spotreba výrobca/test 4,6/5,6 l/100 km.