Tak toto je skutočná technická nádhera! Len niekoľko týždňov pred plánovanou premiérou na autosalóne v Ženeve predstavila talianska fabrika Pagani svoj nový Pagani Huayra Roadster. Vyrobí sa z neho len 100 kusov a hoci cena najlacnejšej verzie začína na sume 2,28 milióna eur, všetky autá už majú svojho majiteľa.
Roadster sa v porovnaní s kupé menil predovšetkým v prednej časti, ale úplne nová je logicky aj zadná časť. Automobilka na spomínanom prerode zapracovala skutočne dôkladne, napokon výsledkom je novinka, ktorá váži 1280 kilogramov. Tá je prekvapivo nielen tuhšia než variant s pevnými strešnými panelmi, ale tiež o dobrých 80 kilogramov respektíve 6 percent ľahšia. Dosiahnuté to bolo najmä rozsiahlym použitím nového druhu kompozitných materiálov nazvaného Carbo -Triax HP52.
Roadster však nie je len ľahší, je rovnako aj výkonnejší než kupé. O pohon sa síce znovu stará preplňovaný šesťlitrový dvanásťvalec M158 z produkcie Mercedesu-AMG, ten bol však riadne modifikovaný. Teraz tak produkuje 562 kW (764 koní), teda o 34 koní viac než doterajší model. Krútiaci moment potom má presiahnuť 1 000 Nm, pričom k dispozícii je už od 2400 otáčok.
Oproti základnému kupé sa roadster líši tiež voľbou prevodovky, pretože celkový výkon na zadné kolesá prenáša sedemstupňová sekvencia spoločnosti Xtrac, ktorá bola pôvodne určená výhradne pre ostrejšiu variantu BC. Okrem toho sa menil tiež podvozok, kde zavesenie využíva nové hliníkové zliatiny HiForg, ktoré vznikli len kvôli otvorenému modelu a voči kupé redukuje hmotnosť o 25 percent.
Nové sú tiež karbón-keramické brzdy Brembo s 380-milimetrovými kotúčmi vpredu aj vzadu. Odborníci zo spoločnosti Pagani navyše úzko spolupracovali s firmou Pirelli na špecifických pneumatikách pre Roadster, ktoré dorazili v 20-palcovom prevedení vpredu a 21-palcovom prevedení vzadu.
Unikátne nastavené bolo tiež ESP, ktoré počíta s piatimi režimami vrátane úplnej deaktivácie. A samozrejme nesmieme zabudnúť ani nahradenie pevných strešných panelov so zaťahovacou strechou. Pagani pritom vyvinulo dve varianty, z ktorých prvá počíta s karbónovým hard topom doplneným centrálnym strešným oknom. Druhá verzia páruje uhlíkové vlákna s plátnom a dá sa uskladniť vo vnútri.
-jj-