Problémy s ovzduším sa rozhodli v Číne riešiť skutočne radikálne. Po mestách Šen-čen a Tchaj-jüan je Peking ďalším čínskym veľkomestom, kde už musia byť všetky nové taxíky elektromobilmi. Ak si uvedomíme, že v čínskej metropole denne jazdí až 70 000 taxíkov, je to určite veľmi rozumné opatrenie. Elektromobilita a hybridné technológie expandujú v Číne raketovým tempom, najľudnatejšia krajina sveta je momentálne dokonca pre ne najväčším trhom. V roku 2016 sa tam predalo až 351 861 „do zásuvky“, celkom ich tak po čínskych cestách jazdí už viac ako 600 000.
O elektromobily a hybridy je však vďaka štedrej dotačnej politike solídny záujem aj medzi bežnými motoristami. Ako sme si už pri čínskej ekonomickej politike zvykli, nič sa nedeje náhodou. Vlády, centrálna aj regionálne, tým dosiahnu nielen zlepšenie ovzdušia v husto osídlených oblastiach, no súčasne tak podporujú aj vývoj týchto technológií priamo v čínskych automobilkách. Zdá sa teda, že vývoj v automobilovej oblasti bude čoskoro kopírovať sektor mobilnej komunikácie. Pred pár rokmi bola Čína iba lacnou montážnou fabrikou pre renomované značky a dnes im už šliape na päty.
Peter Lacena, foto: BYD