Predstavitelia koncernu Volkswagen pripravili pre tohtoročný autosalón v Ženeve sofistikovanú ozdobu. Predvečer 87. ročníka ukázali asi 500 hosťom najvyšší stupeň automatizovanej jazdy (stupeň 5) v podobe štúdie Sedric – prvého koncernového autonómneho automobilu.
Volkswagen tak v podstate odštartoval s kampaňou „Together 2025“ najväčší transformačný proces vo svojej histórii. Cieľom koncernu Volkswagen je stať sa celosvetovo vedúcim poskytovateľom trvale udržateľnej mobility. Len v tomto roku sa na cestu za svojimi zákazníkmi po celom svete vydá 60 nových modelov vozidiel naprieč všetkými koncernovými značkami.
Koncern Volkswagen bude naďalej pracovať na veľkých témach budúcnosti, ktoré sú vyjadrené tiež v stratégii „Together 2025“. Do spomínaného roku príde na trh viac než 30 vozidiel s čisto elektrickým pohonom. Okrem novej obchodnej oblasti so zameraním na riešenie mobility sa stanú novými hlavnými kompetenciami koncernu Volkswagen akumulátorová technika, autonómna jazda a umelá inteligencia.
Na riešeniach pre digitálny svet zajtrajška už v rámci koncernu pracuje 37 kompetenčných centier a digitálnych laboratórií po celom svete – od San Franciska cez Barcelonu a Berlín až po Peking. Automatizovaná jazda je dôležitou hlavnou kompetenciou pre budúcnosť, na ktorej koncern Volkswagen usilovne pracuje.
„Značky Volkswagen a Audi sú už dlho priekopníkmi autonómnej jazdy. Pre nás z toho vyplýva ambícia podieľať sa na vývoji a realizácii tiež ďalších evolučných stupňov na ceste k samoriadenému automobilu a uviesť ho pre našich zákazníkov do sériovej výroby. Sme presvedčení o budúcnosti tejto techniky a o jej dlhodobom revolučnom potenciáli,“ uviedol Matthias Müller.
Predseda predstavenstva VW oznámil, že koncern v nadchádzajúcich rokoch investuje do tejto kľúčovej technológii niekoľko miliárd eur. Navyše získa do svojich služieb najlepších odborníkov a spojí sily jednotlivých koncernových značiek. V prípade štúdie Sedric stačí stlačiť tlačítko „OneButton“ a vozidlo príde pre svojich cestujúcich – s čisto elektrickým pohonom, kompletným sieťovým prepojením a úplne autonómne. Všetky jazdné funkcie vykonáva chytro a samostatne – bez volantu, pedálov a prístrojovej dosky.
„Sme presvedčení o tom, že úplne automatizované vozidlá zlepšia život v našich mestách, zvýšia ochranu životného prostredia aj bezpečnosť. Sedric poskytuje prvý konkrétny výhľad týmto smerom. Je priekopníkom a nositeľom nápadov pre autonómnu jazdu. Mnoho prvkov a funkcií tohoto koncepčného vozu sa objaví v nadchádzajúcich rokoch vo vozidlách našich značiek,“ dodal Müller.
Sedric je však viac ako len vydarenou štúdiou. Je totiž prvým koncepčným vozom koncernu Volkswagen. Na jeho vývoji a vzniku spolupracovalo stredisko Volkswagen Group Future Center v Postupime s Volkswagen Group Research vo Wolfsburgu. Sedric ukazuje, ako môže v budúcnosti fungovať nový systém integrovanej mobility.
„Aby nedošlo k nedorozumeniu: Volkswagen Group nebude ani v budúcnosti vyrábať žiadne vlastné automobily. To zostane aj naďalej úlohou pre naše značky, ktoré v tom vynikajú. Ale náš koncepčný voz symbolizuje nový prístup a novú formu spolupráce aj predávanie know-how v rámci koncernu,“ objasnil na záver predseda predstavenstva VW.
Koncern Volkswagen bude v budúcnosti intenzívnejšie fungovať ako iniciátor a inkubátor nápadov, hľadieť do vzdialenej budúcnosti a prepájať kreativitu, kompetencie i znalosti v rámci koncernovej rodiny, aby ich mali všetky značky k dispozícii. Výsledkom bude ešte rýchlejšie zavádzanie inovácií do výroby v prospech zákazníkov.
VW Group, -jj-