Nová Toyota C-HR získala v bezpečnostných testoch nezávislej organizácie Euro NCAP najvyššie hodnotenie päť hviezdičiek. Model nielenže ponúka cestujúcim výnimočnú úroveň ochrany pri nehode, ale dosiahol veľmi dobré výsledky aj v oblasti aktívnej bezpečnosti.
C-HR dosiahol skvelé skóre 95 percent za celkovú úroveň ochrany dospelých cestujúcich, 77percent za ochranu detských cestujúcich, 76 percent za ochranu chodcov a 78 percent za výkonnosť bezpečnostných asistenčných systémov.
Vo svojej správe odporučila organizácia Euro NCAP nový model C-HR za jeho dobré výsledky pri teste čelnej zrážky s presahom a tiež preto, že získal maximálny počet bodov pri bočnom náraze do bariéry aj pri závažnejšom bočnom náraze do stĺpa.
Výsledky modelu Toyota C-HR pri nárazových testoch dokazujú prirodzenú pevnosť modulárnej platformy TNGA a karosérie, ktoré ideálnym spôsobom využívajú strategicky umiestnené výstuhy a ocele s vysokou pevnosťou, ktorých úlohou je pohlcovať a odvádzať energiu nárazu preč od kabíny.
Automobilka Toyota sa snaží sprístupňovať pokročilé bezpečnostné vybavenie širokej verejnosti, a preto je celý modelový rad C-HR štandardne vybavený balíkom bezpečnostných systémov Toyota Safety Sense. Jeho súčasťou sú protikolízny systém (PCS) s funkciou rozpoznávania chodcov, adaptívny tempomat (ACC), systém upozornenia na vybočenie z jazdného pruhu (LDA) s korekciou riadenia, automatické diaľkové svetlá (AHB) a systém rozpoznávania dopravných značiek[1] (RSA).
Protikolízny systém modelu C-HR získal maximálny počet bodov v testoch pri nízkej rýchlosti počas jazdy v meste, pričom zrážkam sa podarilo zabrániť pri všetkých testovaných rýchlostiach. Dokonca aj pri diaľničnej rýchlosti dosiahli systémy balíka Toyota Safety Sense výborné výsledky. Pri približovaní sa k pomalšie jazdiacemu vozidlu sa zrážke podaril zabrániť pri všetkých testovaných rýchlostiach. Pri približovaní sa k stojacemu alebo spomaľujúcemu vozidlu sa zrážke predišlo vo väčšine prípadov a v ostatných sa zmiernili jej následky.
Funkcia rozpoznávania chodcov, ktorá tvorí súčasť spomínaného systému, tiež zaznamenala dobré výsledky. Zrážke s cieľom znázorňujúcim chodca sa totiž podarilo zabrániť pri všetkých testoch s nízkou rýchlosťou. Pri testoch s vyššou rýchlosťou systém nárazu zabránil alebo ho zmiernil.
„Tieto výborné výsledky v oblasti bezpečnosti, predovšetkým aktívnej bezpečnosti, dokazujú, že Toyota C-HR ponúka oveľa viac ako len skvelý dizajn. Naším cieľom bolo, aby model C-HR prinášal potešenie z dynamickej a bezpečnej jazdy,“ povedal Karl Schlicht, výkonný viceprezident spoločnosti Toyota Motor Europe pre oblasť predaja. „Bezpečnosť je a naďalej ostane veľmi dôležitá pri vývoji našich produktov. Balík Toyota Safety Sense prestavuje obrovský posun smerom k bezpečnejším vozidlám a momentálne ho zavádzame do celej našej ponuky vozidiel, vrátane jeho štandardizácie v novom modeli Toyota Yaris pre rok 2017,“ dodáva Karl Schlicht.
[1] Systém rozpoznávania dopravných značiek nie je dostupný pre verzie so základnou výbavou.
Toyota, dk