Renault Captur sme si na test prevzali v limitovanej edícii Night & Day. Splní potreby klasickej slovenskej rodiny?
Malý crossover z dielne značky Renault je na trhu už nejaký ten rok, no na talente dobre slúžiť svojmu majiteľovi nič nestratil. Náš testovací kus bol na túto úlohu vybavený veľmi dobre. Začnime sériovým vybavením, ktoré je ladené podľa preferencií našich motoristov. Limitovanú edíciu rozpoznáte už na prvý pohľad. Punc výlučnosti autu dodáva vkusná kombinácia karosérie nalakovanej modernou bielou metalízou a kontrastnej čiernej strechy. Celkovo vydarený dojem vhodne dotvárajú pekné zliatinové disky kolies. Na predných blatníkoch samozrejme nemôže chýbať malá kovová plaketka s označením edície. Ak sa vám teda Captur páčil aj predtým, no zdal sa vám príliš všedný, tak táto kombinácia by vám mohla ulahodiť.
Pre každý deň
Príjemné dizajnérske úpravy vás čakajú aj v kabíne. Od volantu potiahnutého kožou s kontrastným modrým šitím, cez kovovú hlavicu radiacej páky, hliníkové pedále až po dobre tvarované sedadlá so zaujímavými a praktickými poťahmi. V prípade rodinného crosoveru je praktická vlastnosť čalúnenia podľa mňa rovnako dôležitá, či dokonca ešte dôležitejšia, než tá vizuálna. Kto v aute vozí deti vie, ako sedadlá dopadnú, ak majú deti špinavé topánky. Chválim preto masívne plastové obklady na zadnej strane predných sedadiel. Na jednej strane sa dobre udržiavajú čisté a na druhej vám zabezpečia, že nebudete cítiť každý pohyb nôh vašich detí. K rodinnému autu patrí logicky variabilita. A tá je, hoci patrí Captur vzrastom skôr medzi menšie mestské autá, veľmi dobrá. Zadné sedadlá totiž možno posúvať v pozdĺžnom smere. A dá sa to nielen z kabíny ale aj z batožinového priestoru. Ten má už v základe nadpriemerný objem (377 dm3), ktorý je navyše veľmi dobre využiteľný. Náš model mal vo výbave aj obojstrannú dvojitú podlahu. Z jednej strany je čalúnená kobercom a z druhej gumou. Ak teda bude v aute prevážať znečistené predmety, príde tá druhá alternatíva určite vhod. Pod dnom batožinového priestoru zostalo miesto aj na dojazdovú rezervu.
Nestratíte sa
S celkovo luxusnou koncepciou vozidla korešponduje aj rozsah sériového vybavenia. Komfort na dlhých cestách zabezpečí automatická klimatizácia, cestujúci na zadných sedadlách sa potešia čítacím lampičkám, ktoré neručia vodiča. Ten zasa ocení elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, zadné parkovacie senzory a Hands-free kartu Renault. K štandardu patrí aj kompletná zostave prvkov aktívnej a pasívnej bezpečnosti, tempomat a integrovaný multimediálny a navigačný systém R-Link Evolution. Z mojich preferencií, ktoré očakávam od rozumného zostaveného rodinného auta, mi teda v kabíne nič podstatné nechýbalo.
Pohodlne a ticho
Testovaný model mal pod prednou kapotou osvedčený prepĺňaný štvorvalec TCe s objemom 1,2 litra, maximálnym výkonom 88 kW (120 k) a maximálnym krútiacim momentom 205 Nm. Motor bol spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Tento agregát je pre majiteľa, ktorý bude s vozidlom väčšinu času tráviť v meste, optimálnou alternatívou. Na želanie vodiča totiž reaguje s chuťou a bez zaváhania, spokojný sme s jeho reakciami boli aj na okresných cestách. Už počas prvých dvoch častí testu nás zaujalo súce odhlučnenie kabíny. A táto pozitívna vlastnosť bola ešte výraznejšia na diaľnici. Motor totiž pri diaľničnom tempe točí na šiestom prevodovom stupni približne 2 750 otáčok za minútu, no do kabíny jeho zvukový prejav preniká v minimálnej miere. A to je dobre. Lebo zvukový komfort je pri nočných presunoch z výletov, keď už deti zaspia, veľmi zaujímavých benefitom.
Nakoniec som si nechal podvozok. Je francúzsky. Teda mäkký a poddajný. V meste a na našich rozbitých, či v lepšom prípade ledabolo zaplátaných cestách, je to fajn. Ako však zvládne situáciu, keď si bude chcieť otec rodiny zajazdiť trocha športovejšie. Odpoveď sme, podobne ako s väčšinou našich testovacích automobilov, hľadali na Slovakia ringu. Nuž pri rýchlom prejazde zákrutou sa auto výraznejšie nakloní a do hry vstúpi elektronika podvozka, ktorá sa snaží držať auto v želanom smere. Treba povedať, že sa jej to celkom darilo. Pri ostrom prechode z ľavej do ostrej pravej zákruty si pomohla pribrzdením zadného kolesa, no auto sa stále držalo v želanej stope lepšie, než by sme to od crossovera očakávali.
Renault teda pre Captur namiešal zaujímavú kombináciu praktického a súco vyzerajúceho auta pre mladú rodinu či starších manželov. Ak by som hľadal práve tento druh vozidla, zaradil by som ho do zostavy horúcich favoritov.
Renault Captur Energy TCe 120 Night & Day
Cena a záruka: základ/test 11 990 €/18 390 €
Parametre: zážihový R4/16V, 1 197 cm3, 87 kW (120 k) pri 5 000 ot. min-1, 205 Nm pri 2 000 ot. min-1, 0 – 100 km/h za 9,9 s, V max = 182 km/h, spotreba výrobca/test 5,5/6,4 l/100 km.
Zmluvná záruka Renault 5 rokov alebo 100 000 km.
Text: Peter Lacena, foto: autor