Nový člen rodiny i30 zachováva nadčasový dizajn svojho kratšieho päťdverového súrodenca, pričom mu dodáva eleganciu predĺženou karosériou kombi. Kombi má dĺžku 4 585 mm (päťdverový hatchback: 4 340 mm), výšku 1 465 mm (1 475 mm s lištami strešného nosiča) a šírku 1 795 mm. Rázvor 2 650 mm je zhodný so základnou päťdverovou verziou. Štíhly dizajn karosérie neovplyvňuje objem batožinového priestoru, majitelia budú mať k dispozícii objem 602 až 1 650 dm3. Variabilitu ďalej zvyšuje odkladací priestor pod dvojitou podlahou batožinového priestoru s niekoľkými oddeleniami.
Hyundai i30 kombi ponúka bohaté štandardné vybavenie prvkami aktívnej bezpečnosti. Zahŕňa systémy Autonomous Emergency Braking, Driver Attention Alert, High Beam Assist a Lane Keeping Assist System.
Funkcia Autonomous Emergency Braking (AEB) v modelovom rade i30 využíva kameru a funguje v troch fázach. Najprv akusticky a vizuálne upozorní vodiča ak sa odstup i30 od vozidla idúceho vpredu zníži natoľko, že hrozí riziko kolízie. V druhej fáze automaticky pribrzdí vozidlo potrebnou intenzitou a v tretej fáze zabrzdí vozidlo maximálnou intenzitou pre zabránenie kolízii. Príplatková funkcia rozoznávania chodcov využíva radarový senzor a reaguje na chodcov prechádzajúcich cez cestu.
Driver Attention Alert (DAA) monitoruje spôsob ovládania vozidla vodičom a na základe odchýlok od normálneho stavu odhalí únavu vodiča, ktorá by mohla viesť k nehode.
Advanced Smart Cruise Control (ASCC) automaticky udržiava nastavený odstup od vozidla idúceho vpredu v rámci limitu nastavenej rýchlosti do 180 km/h. Keď vozidlo idúce vpredu zastaví, systém automaticky zabrzdí i30 a po rozjazde vozidla vpredu ho opäť automaticky rozbehne.
Blind Spot Detector (BSD) s funkciou Lane Change Assist monitoruje oblasť vzadu a vedľa vozidla a keď sa v nej nachádza iné vozidlo, rozsvieti sa výstražné svetlo v príslušnom vonkajšom spätnom zrkadle.
Rear-Cross Traffic Alert (RCTA) redukuje riziko kolízie s vozidlami približujúcimi sa zboku v priečnom smere pri cúvaní z neprehľadných miesto kolmo na cestu vizuálnym a akustickým upozornením vodiča na približujúce sa vozidlá.
Lane Keeping Assist System (LKAS) upozorní vodiča pri rýchlosti jazdy nad 60 km/h ak má vozidlo tendenciu neúmyselne vybočiť z jazdného pruhu. Vodiča upozorní akusticky a vizuálne predtým ako automaticky uskutoční potrebnú korekciu riadením pre vrátenie vozidla do bezpečnej pozície.
Speed Limit Information Function (SLIF) identifikuje dopravné značky obmedzujúce rýchlosť. Dopravné značky sa zobrazujú v reálnom čase na displeji TFT v združenom prístroji i na monitore navigačného systému.
High Beam Assist (HBA) pomocou kamery rozoznáva protiidúce vozidlá i vozidlá idúce vpredu v tom istom jazdnom pruhu a automaticky prepína na tlmené svetlá aby nedochádzalo k oslňovaniu iných účastníkov cestnej premávky. Keď v monitorovanom priestore nie sú iné vozidlá, HBA automaticky prepne na diaľkové svetlá pre maximálne osvetlenie cesty.
Ponuka motorov korešponduje klasickým päťdverovým hatchbackom. Tvoria ju tri benzínové agregáty – 1.4 MPI ( 74 kW/100 k), 1.0 T-GDI (88 kW/120 k) a 1.4 T-GDI ( 103 kW/140 k). Štvorvalcový turbodiesel 1.6 CRDi je na výber s výkonom 81 a 100 (110 a 136 k).
Hyundai (pl)