Automobilka zhromaždila miery zamestnancov a vytvorila tak testovací tím 200 osôb „všetkých tvarov a veľkostí“.
Európania sú stále vyšší a obyvatelia Holandska a škandinávskych krajín patria v súčasnosti oficiálne k najvyšším na svete. Priemerná výška Dána je dnes 182,5 cm – presne šesť stôp. Lenže nie všetci sú takíto „dlháni“, priemerná Grékyňa meria len 160 cm.
Táto rozmanitosť predstavovala fascinujúcu výzvu pre konštruktérov Nissanu, ktorí vyvíjajú novú Micru. Nielenže museli vytvoriť interiér vozidla, ktorý by poskytol vynikajúci komfort pre vodiča a cestujúcich všetkých výšok, ale museli to dokázať vo vozidle s vonkajšou dĺžkou iba 3 999 mm. Výsledkom jednoduchého a pritom inovatívneho prístupu k ergonómii je v danej triede najväčší priestor pre cestujúcich na predných sedadlách.
Tím v Európskom technickom ústredí spoločnosti Nissan (NTCE) v britskom Cranfielde si s tým však dokázal poradiť. Nová Micra ponúka cestujúcim na predných sedadlách najväčší priestor vo svojej triede čiastočne aj vďaka inovatívnemu prístupu návrhu „na mieru“.
Lee Griggs, vedúci konštruktér pre oblasť Human Engineering, NTCE, dôraznil: „Myšlienka je veľmi jednoduchá. Vybrali sme našich kolegov v NTCE najrôznejších veľkostí a pri každom sme zmerali 40 rôznych parametrov. Zapisovali sme všetko – od výšky tela, výšky očí pri sedení až po dĺžku rúk a nôh.“ Lee k tomu dodáva: „Znamená to, že sme mali neustále k dispozícii najmenej 200 reálnych osôb, ktoré sme mohli obratom pozvať na overenie našich najnovších nápadov alebo zmien. Máme, samozrejme, interné štandardy, podľa ktorých sa pracuje, ale reakcia skutočných osôb má nemenej veľký prínos.“
Najvyšší zamestnanec NTCE meria 200 a najnižší 152 cm. Je to naozaj široká paleta rozmerov, ktorá sa ukázala ako veľmi užitočná pri vytváraní priestranného interiéru Micry.
Lee pokračoval: „Micra má vo svojej triede najväčší rozsah posunu sedadiel dopredu a dozadu. V štandarde navyše ponúka i výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, takže pohodlie si môže urobiť naozaj každý.“
Najlepšie pohodlie vo svojej triede a možnosť nastavenia pre vysokých i nižších vodičov boli už v ranej fáze vývoja vozidla stanovené ako jedny z kľúčových faktorov pre to, aby kabína novej Micry oslovovala zákazníkov prechádzajúcich z väčších modelov vozidiel.
Vodiči však očakávajú aj excelentný dizajn a použitie kvalitných materiálov v kabíne. Takže zatiaľ čo tím Leeho Griggsa skúmal rôzne tvary chrbtov a dĺžky končatín, konštruktéri Nissanu pracovali na vytvorení skutočne moderného interiéru.
Výsledkom je ohromujúca palubná doska v tvare krídla klzáka s informačno-zábavným systémom s dotykovou obrazovkou dodávaným štandardne vo všetkých úrovniach výbavy okrem základnej. Dvojfarebné a na dotyk mäkké materiály sú štandardným prvkom vo všetkých úrovniach výbavy. K dispozícii sú aj široké možnosti personalizácie kabíny.
Vyspelé technológie v kombinácii s ergonomickým poňatím interiéru prispievajú tiež k vyššej mierebezpečnosti. Napríklad vďaka použitiu najmodernejších kamier s vysokým rozlíšením a technológiou sledovania pohybu očí mohli konštruktéri NTCE pri vývoji presne vidieť, na ktoré miesta palubnej dosky a prístroja sa vodiči pozerali a ako dlho.
Pri vývoji vozidla potom tieto dáta pomohli finalizovať celkový dizajn interiéru vozidla. Z porovnania s konkurenčnými vozidlami v segmente B vychádza podľa spoločnosti Nissan nová Micra ako vozidlo, v ktorom vizuálna kontrola prístrojov pri jazde zaberá vodičovi najmenej času. A v kombinácii s najnovšími vyspelými bezpečnostnými technológiami je nová Micra jedným z najbezpečnejších malých vozidiel na cestách. K systémom dostupným vo vozidle patrí inteligentné upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, ktoré citlivo navedie vozidlo späť do stredu jazdného pruhu, a inteligentné núdzové brzdenie s detekciou prítomnosti chodcov.
Nissan (šr)