Honda, jedna z mála automobiliek, ktoré ponúkali atmosférické motory, sa ich v ďalšom modeli Civicu vzdáva. O čo prichádzame?
Deviata generácia Civicu u nás nie je žiadnym nováčikom. Vždy sme skladali klobúk pred jej neskutočnou variabilitou vďaka „čarovným“ sedadlám a pred dobre vyladeným podvozkom. Ja osobne som nebol fanúšikom jej dizajnu, ale po faceliftoch, ktoré priniesli modernejšie nárazníky, zatmavené zadné svetlá, LED svetlomety či aspoň projektorové šošovky, sa už na Civic nepozerám cez prsty. Nakoniec mi bude ešte aj chýbať, pretože si so sebou berie do hrobu aj výborný atmosférický motor 1,8 i-VTEC, ktorý pracoval aj pod kapotou testovanej verzie. Tento motor neoplýva veľkým krútiacim momentom a zmenšené turbá by ho v tejto oblasti schovali do vrecka. Neprebijú ho však vo zvuku, chuti po otáčkach a, dovolím si povedať, ani v spoľahlivosti. Motor je spriahnutý s výborným, ľahko radiacim manuálom. Vďaka tejto prevodovke je ľahké udržiavať ho v otáčkach, ak chcete ísť rýchlo. Bez práce s prevodovkou totiž z Civicu rýchlosť nevydolujete. Ale práve v tom je čaro atmosférických motorov. Nabudúce už len s turbom. Na rozlúčku však Honda pripravila pre zákazníkov zľavu 2 500 eur na benzínové verzie Civicu a k tomu systém Honda Connect s navigáciou v hodnote 1 000 eur zadarmo. Výsledný pomer cena/výkon rozhodne stojí za to.
Juraj Hrivnák, foto: autor
Honda Civic 1,8 i-VTEC MT Elegance
Cena: základ/test 13 490/17 490
Parametre: zážihový R4/16V, 1 798 cm3, 104 kW (142 k) pri 6 500 ot.min-1, 174 Nm pri 4 300 ot.min-1, 0 – 100 km/h za 8,7 s, vmax= 215 km/h, spotreba výrobca/test 5,8/6,2 l/100 km.