V roku 2016 už dodala Škoda zákazníkom jeden milión vozidiel – skôr, ako vlani.
Automobilka ŠKODA dodala zákazníkom od začiatku roka 2016 viac než jeden milión vozidiel. čo sa značke podatilo dosiahnuť o mesiac skôr než minulý rok.Tento rok je tak už tretím v rade, kedy značka svojim zákazníkom dodala sedemmiestny počet vozidiel. Výrazný podiel na tomto úspechu má špičkový model Škoda Superb. Štart nového veľkého SUV Škoda KodiaQ a výrazne omladeného modelu Škoda Octavia sľubujú ďalšie rastové impulzy pre rok 2017.
„Aktuálne prebiehajúci rok ukazuje, že ŠKODA so svojou modernou paletou na medzinárodných trhoch trvalo oslovuje nové skupiny zákazníkov,“ zudôraznil predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier a dodal: „Aj v roku 2017 budeme v rastovom kurze pokračovať. Dôležitú úlohu pritom bude hrať nový model KodiaQ, ktorým rozširujeme našu ponuku o vozidlo, patriace do rastúceho segmentu SUV.“
Mimoriadne dynamicky sa v doterajšom priebehu roka vyvíjali predaje vlajkovej lode Škoda Superb: od januára do októbra bolo zákazníkom na celom svete dodaných bezmála 115 000 exemplárov vrcholného modelu značky. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka to predstavuje nárast o 85,2 percenta (január až október 2015: 61 900 vozidiel). Pozitívny trend zaznamenal tiež obľúbený malý automobil Škoda Fabia a kompakt Škoda Rapid. Dodávky týchto modelov vzrástli v rovnakom období o 6,7 resp. 7,0 percent.
Srdce značky, model Škoda Octavia, sa na očakávanom rekordnom odbyte podieľa najväčšou mierou: v období od januára do októbra dodala ŠKODA zákazníkom na celom svete 361 700 exemplárov svojho bestselleru. V budúcom roku sa navyše Model ŠKODA OCTAVIA dočká rozsiahlej modernizácie. Úspešný model tak ďalej posilní svoju pozíciu na medzinárodnom trhu.
V budúcom roku uvedie značka ŠKODA na trh svoje prvé veľké SUV. S modelom KodiaQ zaháji značka svoju ofenzívu v kategórii vozidiel SUV, na aktuálne najväčšom a najrýchlejšie rastúcom segmente automobilového trhu. S novým modelom značka osloví nové skupiny zákazníkov. Model KodiaQ už možno objednávať a prvým zákazníkom bude vozidlo dodané vo februári 2017.
Okrem pozitívnych očakávaní, spojených s rokom 2017, vytvára značka ŠKODA aj odmienky pre dlhodobejšie rast. Prípravou na tento rast je Stratégia 2025, s ktorou sa česká automobilka pripravuje na budúce výzvy, ktoré stoja pred automobilovým priemyslom. Medzi hlavné témy tejto stratégie budúcnosti patrí okrem iného elektromobilita, digitalizácia podniku, produktov a výroby, rovnako ako nové služby súvisiace s mobilitou alebo rozšírená konektivita. ŠKODA tak chce rásť v dvoch dimenziách: Na jednej strane má ďalej rásť odbyt vozidiel, na druhej strane rastový kurz postaviť na širšiu základňu, ako sú napríklad elektronické služby, ktoré s mobilitou súvisia.
ŠKODA Auto (šr)