Veľké ocenenie pre General Motors a Opel: Na slávnostnej ceremónii pri príležitosti odovzdávania ocenení „Zlatý volant“ v Berlíne nestál vo svetle rámp iba automobil ale aj osobnosť: Predsedníčka predstavenstva GM Mary Barra, ktorá získala čestné ocenenie „Zlatý volant 2016” za jej neúnavnú prácu pre GM a Opel.
Čestného „Oscara” automobilového priemyslu získala preto, lebo: „Mary Barra je zodpovedná za renesanciu General Motors. Zaviedla spoločnosť do budúcnosti vytvorením novej korporátnej kultúry, vyspelých trendsetterských modelov a vstupom GM do inovatívnych oblastí podnikania. V tomto procese bol vždy zapojený aj Opel a trend rastu značky v ostatných rokoch je v neposlednom rade aj jej zásluhou.“
Mary Barra prevzala ocenenie v prítomnosti predsedu predstavenstva Opel Group Dr. Karl-Thomasa Neumanna a člena predstavenstva pre komunikáciu Johana Willemsa. „Technologické líderstvo bolo základom značky Opel od jej založenia v roku 1862 a dodnes naďalej poháňa značku dopredu,“ povedala Mary Barra. “General Motors a Opel spolupracujú pri definovaní a zavádzaní osobnej mobility budúcnosti v Nemecku, Európe a na celom svete.“
Dr. Karl-Thomas Neumann dodal: „Sme hrdí, že na čele General Motors máme takého lídra ako je Mary Barra. Má jasnú víziu pre GM, ktorú realizujeme spoločne a ktorá hrá kľúčovú rolu pri navrátení značky Opel na cestu úspechu.“
Slávnostná ceremónia bola súčasne premiérou pre všetkých zamestnancov Opel a GM. Po tom ako nová Astra sa stala 16. modelom Opel od roku 1978, ktorý získal “Zlatý volant” v minulom roku, teraz to bolo po prvý raz kedy špičkový manažér automobilky dostal “Čestný Zlatý volant”. Ocenené modely a teraz aj osobnosť volí porota zložená z čitateľov, expertov a celebrít.
Mary Teresa Barra, narodená 24. decembra 1961 v meste Waterford, Michigan, neďaleko ‘Motor City‘ Detroit, bola výkonnou riaditeľkou General Motors od roku 2014 a začiatkom tohto roka bola zvolená aj za novú predsedníčku predstavenstva.
Mary Barra je predurčená transformovať spôsob ako ľudia komunikujú a rozmýšľajú o osobnej mobilite. Nepracuje pre automobilový priemysel – ona v ňom žije, a to vyše 35 rokov v General Motors. Svoju kariéru začala s GM v roku 1980 ako študentka General Motors Institute (Kettering University) v Pontiac Motor Division. V roku 1985 promovala na bakalára v odbore elektrotechnické inžinierstvo. Po získaní štipendia od General Motors v roku 1988 Mary Barra študovala na Stanford Graduate School of Business, kde v roku 1990 promovala ako Master of Business Administration (MBA).
Pred vymenovaním za výkonnú riaditeľku v roku 2014 Mary Barra od augusta 2013 pracovala ako výkonná viceprezidentka Global Product Development, Purchasing & Supply Chain a od februára 2011 ako senior viceprezidentka Global Product Development. V týchto funkciách bola zodpovedná za dizajn, konštrukciu, riadenie výrobného programu a kvalitu automobilov GM na celom svete. Predtým pracovala ako členka predstavenstva GM pre globálne ľudské zdroje; členka predstavenstva pre globálnu výrobu; riaditeľka výrobného závodu Detroit Hamtramck; výkonná riaditeľka Competitive Operations Engineering a na rozličných manažérskych pozíciách.
Ako členka predstavenstva pre ľudské zdroje Mary Barra vždy demonštrovala to, čo vidí ako dva kľúčové faktory pre úspech GM: Zodpovednosť a maximálna koncentrácia na zákazníka pri všetkých oblastiach činnosti spoločnosti. Eliminovala mnohé byrokratické procedúry boli a zamestnancom udelila väčšie právomoci a zodpovednosť. Dobrým príkladom bola jej zmena dress-kódu: Zmenila 10 stranovú príručku na jediný výraz: Primerané oblečenie.
Ako výkonná riaditeľka jedného z najväčších automobilových výrobcov na svete veľmi jasne ukázala, čo očakáva od konštrukcie a výroby: „Už nijaké zlé autá!“ Súčasne si je Mary Barra veľmi dobre vedomá skutočnosti, že technológia a sociálne zmeny transformujú osobnú dopravu. „Za najbližších päť rokov sa automobilový priemysel zmení viac ako za uplynulých 50 rokov,“ povedala Barra. To je ďalší dôvod prečo Mary a tím GM forsírujú vývoj inovatívnych technológií; revolučné elektromobily Ampera-e a Chevrolet Bolt sú iba dva z príkladov. Vedie tím GM do nových oblastí podnikania ako je vlastná služba zdieľania automobilov Maven a vývoj autonómnych vozidiel. Koncern GM a jeho značky sa čoraz viac transformujú z automobilového výrobcu na komplexného poskytovateľa služieb mobility.
Opel, dk