Aliancia Renault-Nissan je vo svete jednotkou v oblasti predaja elektrických vozidiel. Tento trend vyústil do predaja už 350 tisíc elektromobilov.
Spoločná stratégia Renaultu a Nissanu v oblasti elektromobility dala vzniknúť aliancii, ktorá úspešne predáva niekoľko modelov elektromobilov. Od roku 2010, kedy sa začal predávať najúspešnejší elektromobil na svete, Nissan Leaf, predali už 350 tisíc elektromobilov.
Tento míľnik sa podarilo aliancii prekonať už v auguste. Ďalším rekordom je predaj viac ako 100 tisíc elektrických vozidiel za 1 rok. Na Renault-Nissan tak pripadá viac ako polovica celosvetovo predaných elektromobilov.
V rámci rozdelenia zostáva svetovou jednotkou Nissan Leaf, pre ktorý sa rozhodlo už viac ako 230 tisíc záujemcov. Spojenie Renaultu a Nissanu v oblasti elektromobility prinieslo tiež vývoj nových modelov.
Nissan predáva úžitkový elektromobil e-NV200, Renault modely ZOE, Kangoo Z.E., sedan SM3 Z.E. a dvojmiestne mestské vozidlo Twizy. Nissan predal už viac ako 250 tisíc elektromobilov na 48 svetových trhoch.
Pre príklad, Nissan Leaf najazdil už viac ako 2,7 miliardy km, čím znížil primárny zdroj emisií CO2 o 455 249 190 ton. Najviac modelov Leaf sa predalo v USA (97 tisíc), nasleduje domáce Japonsko (68 tisíc) a potom Európa (61 tisíc).
Renault tak dopĺňa Nissan s počtom 100 tisíc predaných elektromobilov. Tento míľnik dosiahla automobilka v Nórsku s modelom ZOE. Renault je s nárastom predaja za posledných 6 mesiacov (o 32 %) najúspešnejším európskym výrobcom elektromobilov.
Projektmi do budúcna sú nové modely a vylepšenie tých súčasných. Nissan v minulom roku predstavil modernizovaný Leaf s dojazdom 250 km. Renault tiež vylepšil model ZOE s predĺžením dojazdu o 30 km a skrátením času dobíjania o 10 %. Do roku 2020 plánujú predstaviť 10 vozidiel s možnosťou autonómnej jazdy.
MM, Nissan