Jazda v daždi a obzvlášť v noci vie byť veľmi nepríjemná. Ford preto ponúka novú funkciu svojich LED aj xenónových svetlometov, ktorá dokáže lepšie osvetliť priestor v okolí vozovky.
Osvetľovacia technika prešla za posledných 20 rokov míľovými krokmi vpred. Od xenónových cez LED svetlomety nám výrobcovia ponúkli komplexný systém na osvetlenie vozovky. Na každú situáciu tak máme najlepší spôsob osvetlenia.
Silný dážď v nočnom období však predstavuje stále vysoké riziko nedostatočného rozhľadu. Ford predstavil funkciu dažďa, ktorá podľa senzora v čelnom skle spustí dodatočnú osvetľovaciu techniku.
Extrémne výkyvy počasia sú v Európe a aj inde vo svete čoraz častejšie. Nielen začiatočníci ale aj skúsení motoristi majú s prudkým „lejakom“ a nočnou jazdou problémy. Novinka od Fordu tak môže znížiť riziko dopravnej nehody práve v tomto období.
Systém spolupracuje okrem dažďového senzora tiež so svetelným senzorom a rýchlosťou jazdy. Funkcia dažďa v LED svetlometoch od Fordu rozšíri svetelný kužeľ viac do šírky a do blízkosti. Tým podsvieti dažďové kvapky a pri diaľkovom režime nevznikne takzvaná svetelná clona.
Tá vzniká odrazom svetla späť od kvapiek. Systém je v ponuke pre xenónové svetlomety v modeloch C-Max, Grand C-Max, Focus a Kuga alebo v LED svetlometoch v modeloch Edge, Galaxy, Mondeo a S-Max.
Jedna britská štúdia dokonca zistila, že nehodovosť sa v prípade dažďa môže zvýšiť až o 82 %. Z pohľadu vodiča je tiež nebezpečné veľké množstvo vody, v ktorom zaniknú vodorovné dopravné značenia a aj ich reflexné prvky.
S novou funkciou svetlometov je v ponuke pre modely S-Max, Galaxy a Edge aj adaptívny režim svetiel, ktorý v diaľkovom režime neoslňuje protiidúcich vodičov. S funkciou dažďa tak ponúkajú tieto svetlomety komfortný spôsob dopravy aj v tých najťažších podmienkach.
MM, Ford