Automobilky sa snažia zdokonaliť ich výrobné linky a procesy. Hlavným cieľom je menšie zaťažovanie životného prostredia a recyklácia odpadov. Škoda Auto predstavila elektrický ťahač napájaný zo solárnych panelov.
Škoda Auto v továrni v Mladej Boleslavi spolieha na internú dopravu s elektrickým pohonom. Zdrojom energie sú akumulátory, ktoré môžu byť v pilotnom projekte napájané zo solárnych panelov.
Tento unikátny projekt je jedinečný a posúva automobilku o krok bližšie k bezemisnej výrobe vozidiel. Solárne články však nie sú namontované na ťažnom vozidle, ale na streche prívesov. Vďaka dobíjaniu akumulátorov v ťažných mechanizmoch tak tieto menej často vymieňajú batérie a sú schopné prejsť dlhšiu vzdialenosť bez prestávky.
Solárny ťahač spotrebuje v priemere o 10 % menej elektriny zo siete a dosahuje dlhšieho času prevádzky. Akumulátory sa plne nabijú zo solárnych článkov len počas víkendov. V továrni v Mladej Boleslavi prejde jeden elektrický ťahač v priemere 70 km za deň.
Nabíjanie je monitorované prostredníctvom senzorov a jeho priebeh je zaznamenaný. Manažment tak môže zistiť, koľko trval každý nabíjací cyklus, koľko elektrickej energie dodali solárne články alebo koľko energie dodala elektrická sieť.
V továrni v Mladej Boleslavi je nasadených ďalších 15 batériových elektrických ťahačov, ktoré dopĺňajú elektrickú energiu výlučne v nabíjacích staniciach. Tam im pracovníci z dôvodu dlhého nabíjania vymieňajú akumulátory za prednabité kúsky.
Česká automobilka má tiež víziu, že budú dodávatelia do podniku dodávať komponenty na vozidlách s alternatívnym pohonom. O aké možnosti alternatívneho pohonu má ísť však značka neuviedla.
Projekt elektrických vozíkov patrí do skupiny GreenProduct. Hlavným pilierom sú vozidlá s nízkymi emisiami. Škoda má v ponuke 107 variantov s emisiami do 120 g CO2/km a až 37 modelov s emisiami do 100 g CO2/km.
MM, Škoda