Volkswagen po prevalení aféry Dieselgate zobral politiku ochrany životného prostredia z opačnej stránky a predstavil riešenie emisií zážihových motorov. Máme sa tak na čo tešiť.
Volkswagen bol po prevalení kauzy Dieselgate obviňovaný z podvodu na životné prostredie. Automobilka sa asi snaží situáciu zachrániť, a tak pritvrdí na opačnej strane, na emisiách zážihových motorov.
Tie sú práve stredobodom pozornosti a Volkswagen im pripraví nové obmedzenie. Od roku 2017 tak budú vybrané pohonné jednotky využívať filter pevných častíc a vstrekovanie močoviny, ktoré poznáme zo vznetových motorov.
Pevné častice, respektíve sadze, by mali podľa vyjadrení automobilky klesnúť o 90 %. Toto tvrdenie však treba brať s rezervou, vieme ako dopadlo tvrdenie o „čistom vznetovom motore“, ktoré tu bolo pred kauzou Dieselgate.
Volkswagen plánuje od budúceho roka v motoroch TSI s priamym vstrekovaním benzínu a motoroch TFSI využívať filter pevných častíc. Iste ste si všimli koncovky moderných zážihových motorov s priamym vstrekovaním paliva, ktoré sú podozrivo čierne.
Do roku 2022 by malo byť touto technológiou vybavených 7 miliónov automobilov. Volkswagen začne s ich implementáciou do motorov 1,4 TSI v novom Volkswagene Tiguan a 2,0 TFSI v novom Audi A5.
Postupné nasadzovanie do ďalších pohonných jednotiek je plánované v priebehu roka 2017. Zástupcovia automobilky sa vyjadrili, že po osvedčených filtroch pevných častíc pre vznetové motory tak museli prísť tiež filtre pre zážihové verzie. Osvedčené je však v tomto prípade príliš silné slovo.
MM, Volkswagen