Mercedes-Benz E kombi je praktickejšou alternatívou prémiového sedanu. Aké benefity, okrem majestátnej elegancie, majiteľovi ponúkne?
Vrcholový šport a značka Mercedes-Benz patria k sebe už mnoho rokov. Aj tentokrát nás automobilka pozvala na prezentáciu spojenú so športom. Počas tenisového turnaja Mercedes-Benz Cup 2016, ktorý sa konal v Stuttgarte, pripravila statickú prezentáciu modelu Mercedes-Benz E kombi. A do života novinku uvádzala hviezda svetového formátu – Roger Federer!
Som rád, že popri záplave všakovakých SUV sa automobilka venuje aj klasickým modelom. Ja viem, jazdiť na vysokej nohe je dnes v móde, no klasické kombi má tiež niečo do seba. Aspoň pre mňa určite. Pozrime sa preto spolu na benefity, ktoré by vás mohli priviesť do predajne značky.
Samozrejme, v prípade kombi sa všetko začína a končí v batožinovom priestore. Napriek solídnemu základnému objem u 670 dm³ auto nepôsobí umelo, línia športovej elegancie zostala zachovaná. Batožinový priestor je výborne prístupný cez veľké piate dvere, ktoré sú, samozrejme, ovládané elektricky. Napriek tomu, že na prezentácii boli vystavené modely v športovej verzii Mercedes-AMG E43 4MATIC, takmer dvojmetrový kolega sa pod otvorené dvere postavil bez problémov a ešte mu zopár centimetrov nad hlavou zostalo voľných. Vyskúšali sme aj silu elektrického zatvárania. Automatika na odpor reaguje rýchlo, ak vám dajú dvere po hlave, lekára vyhľadať nebude treba. Dno batožinového priestoru je príjemne nízko, manipulácii s batožinou prospieva aj výrazné vykrojenie nárazníka. Zadné sedadlá, delené v pomere 40:20:40, možno sklápať aj z batožinového priestoru. Do dna sú zabudované masívne hliníkové vodiace koľajničky na ukotvenie sieťky, pod ním je ešte jedna pomerne veľká schránka na odloženie drobností, ktoré vodič potrebuje iba občas. Krycia roletka je mäkká, ťažšie veci si preto na ňu neodložíte. Ako praktické riešenie hodnotíme vodiace koľajničky v „D“ stĺpikoch karosérie. Ak je roletka zatiahnutá, pri otvorení dverí sa automaticky vysunie nahor, vďaka čomu bude mať posádka pohodlný prístup k batožine. Zadné sedadlá sú vybavené preklápacím horným ukotvením, ktoré umožňuje meniť sklon operadla. Hodnotenie batožinového priestoru ukončime maximálnym objemom. Ak sklopíte zadné sedadlá, v aute získate nákladný priestor s objemom 1820 dm³.
Z pohľadu možnej motorizácie budú k dispozícii sedem alternatív, niektoré budú k dispozícii už pri uvedení na trh, iné do ponuky pribudnú na jeseň. Benzín budú spaľovať štvorvalce E 200 (135 kW/184 k), E 250 (155 kW/211 k) a šesťvalce E 400 4MATIC (245 kW/333 k) a E43 4MATIC (295 kW/401 k). Pre zákazníkov preferujúcich naftu má automobilka pripravené štvorvalce E 200 d (110 kW/150 k) respektíve E 220 d (143 kW/194 k) a šesťvalec E 350 d (190 kW/258 k).
Na záver dodajme, že ceny zastúpenie značky zverejní už čoskoro a prvé autá by sa na našich cestách mali objaviť už v októbri.
Peter Lacena, foto: archív