Škoda Superb bola a stále je najluxusnejším modelom automobilky na trhu. Novodobá éra Škody Superb sa začala písať v roku 2001. Aktuálne vyrábaná tretia generácia oslavuje už 100 tisíc vyrobených kusov.
Škoda Superb bola v minulosti reprezentatívnym automobilom, ktorý preslávil značku Škoda na zahraničných trhoch. Predchodcom bol model Laurin & Klement FF, ktorý mal v roku 1907 prvý osemvalcový motor v strednej Európe.
V dvadsiatych rokoch používal Škodu Hispano-Suiza tiež československý prezident Tomáš Garrigue Masaryk. Prvý model Škoda Superb 640 zišiel z výrobných pásov v roku 1934.
Prvý novodobý Superb začal svoju kariéru o 67 rokov neskôr, v roku 2001. Od znovuzrodenia mena Superb automobilka vyrobila už viac ako 850 000 kusov vozidiel. Zákazníci oceňujú obzvlášť veľkorysý priestor na zadných sedadlách a v batožinovom priestore.
Prvá generácia prebrala techniku vtedajšieho Volkswagenu Passat B5, ktorú v Mladej Boleslave upravili a zväčšili rázvor. Bol to tiež prvý novodobý a zatiaľ jediný model Škoda Superb s motorom umiestneným vpredu pozdĺžne.
Druhá generácia, ktorá prišla na trh v roku 2008, priniesla motor umiestnený vpredu priečne a rozdielnu karosériu s novým množstvom variability. Od roku 2009 je v ponuke tiež verzia kombi.
Tretia generácia prišla na trh v roku 2015. Pre jej výrobu musela Škoda investovať do nových výrobných priestorov 1,7 miliardy korún. V týchto dňoch vyrobila automobilka stotisíci kus z tretej generácie modelu Superb.
Najnovšia generácia Škody Superb je v ponuke s najmodernejšími motormi spĺňajúcimi emisnú normu EU 6. Pre všetky vozidlá sú tiež k dispozícii najmodernejšie asistenčné systémy, ktoré pomôžu k vyššej bezpečnosti alebo lepšiemu komfortu.
MM, Škoda