Nový Mercedes-Benz Triedy E upozorní aj na cestárov

Nový Mercedes-Benz Triedy E prichádza s technológiou Car-to-X a bude si vymieňať bezpečnostné informácie aj so zabezpečovacími signalizačnými prívesmi stavenísk.

Mercedes-Benz ako prvá automobilka na svete začala používať systém komunikácie typu vozidlo-vozidlo v sériových vozidlách. Teraz s novou Triedou E vykonala ďalší krok: automobily budú už zo závodu vybavené technológiou Car-to-X. Pomocou tohto systému možno nebezpečenstvá na ceste rozpoznať skôr a predísť tak nehodám. Komunikačný modul zabudovaný v aute informuje vodiča o nebezpečných situáciách ako sú poruchy, nehody alebo zlé počasie – a v budúcnosti aj staveniská.

S týmto cieľom začala organizácia Hessen Mobil už v roku 2007 vybavovať zabezpečovacie signalizačné prívesy krátkodobých stavenísk vysielacou technológiou Car-to-X a v súčasnosti Hesensko ako prvá spolková krajina Nemecka disponuje plošne nasadeným výstražným systémom. Mercedes-Benz zabezpečuje distribúciou údajov cez svoj Daimler Vehicle Backend ako aj plynulú integráciu do telematiky automobilov.

Inteligentné zapojenie do siete predpokladá, že vozidlo dokáže v ktoromkoľvek okamihu prijímať a vysielať informácie – ak si to zákazník žiada. S tým cieľom je v novej Triede E použitý komunikačný modul, ktorý zabezpečuje spoľahlivé a bezpečné spojenie medzi vozidlom a infraštruktúrou Daimler Vehicle Backend. Mercedes-Benz ako prvá automobilka na svete pritom nepoužije klasickú kartu SIM v komunikačnej jednotke, ale modernú technológiu eSIM (Embedded Subscriber Identity Module) so schopnosťami „Remote Subscription“. Tá umožňuje zmeniť poskytovateľa mobilnej rádiovej siete bez toho, aby bolo potrebné fyzicky vymeniť kartu SIM.

V záujme ochrany údajov a palubných systémov pred neoprávnenými prístupmi automobil nikdy nie je priamo pripojený na internet, ale je pripojený na Daimler Vehicle Backend cez bezpečné spojenie VPN (Virtual Private Network). Tieto špeciálnym spôsobom chránené servery zabezpečujú bezpečný prenos údajov. Daimler Vehicle Backend funguje aj ako brána k externým poskytovateľom služieb a anonymizuje dopyty z vozidla. Auto budúcnosti bude v stále väčšej miere digitálnym sprievodcom, čo znamená, že musí byť bezpečné nielen z pohľadu premávky a prevádzky, ale aj z pohľadu údajov.

Mercedes-Benz (šr)

komunikáciaMercedes-Benz E
Komentáre (0)
Pridať komentár