Mercedes-Benz SLC

Po generačných zmenách SUV modelov prichádza so zmeneným názvom tiež malé kupé SLK. Malý automobil vychádzajúci z triedy C dostane toto písmenko do názvu a vznikne tak SLC.

V marci 2016 bude 20 rokov od premiéry modelu SLK. Kompaktný roadster vychádzal zo vtedajšej triedy C a jeho nasledovníci v tom pokračovali. Najmenšie kupé od Mercedesu-Benz získalo viac ako 670 000 zákazníkov.

Prvú generáciu predstavili v americkom parku Yellowstone. SLK znamenalo pre Mercedes-Benz novú éru roadsterov. Druhá generácia prišla na trh v marci 2004. Najvýkonnejšou verziou bola SLK 55 AMG.

Na autosalóne v Ženeve v marci 2005 predstavili SLK 320 CDI, ktoré malo vznetový motor s trojicou turbodúchadiel. Koncept sa však nikdy nedostal do sériovej výroby. Súčasná tretia generácia je na trhu od marca 2011.

Novinka prichádza so zmeneným exteriérom a novými názvami motorov. Trieda SLC však nie je novým modelom ale len modernizáciou staršej verzie. Exteriér zaujme diamantovou mriežkou chladiča a voliteľnými LED svetlometmi.

Za príplatok sú k dispozícii AMG paket a Night paket, ktoré zvýraznia jednotlivé prvky exteriéru. Bočný pohľad prezradí typicky dlhú prednú a krátku zadnú kapotu. Zadný nárazník obsahuje čierny difúzor. Zadné svetlomety využívajú technológiu LED.

V interiéri dominuje TFT displej s uhlopriečkou 4,5 palca. Za príplatok je dostupný 7-palcový displej, ktorý je súčasťou autorádia Audio 20. Nový 3-lúčový multifunkčný volant je čalúnený kožou Nappa.

Automobil kombinuje niekoľko asistenčných systémov, ktoré poznáme z triedy C a iných vozidiel Mercedes-Benz. Nechýba asistent proti vybočeniu z jazdného pruhu, asistent mŕtveho uhla, zobrazovanie dopravných značiek alebo adaptívne diaľkové svetlomety.

Základnou motorizáciou je 1,6-litrový štvorvalec SLC 180. Ten ponúkne 115 kW (156 k) a 250 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 7,9 sekundy. Väčší štvorvalec so zdvihovým objemom 2,0 litra dosiahne 135 kW (184 k) vo verzii SLC 200 a 180 kW (245 k) vo verzii SLC 300.

Slabší má maximálny krútiaci moment 300 Nm, silnejšia verzia ponúkne 370 Nm. Vznetový ekvivalent je len jeden, SLC 250 d. Zo zdvihového objemu 2,2 litra dosiahne 150 kW (204 k) a maximálny krútiaci moment 500 Nm. Prednosťou je kombinovaná spotreba 4,4 l/100 km.

Jediným viacvalcovým motorom je SLC 43 AMG so 6-valcovou pohonnou jednotkou a zdvihovým objemom 3,0 litra. Tá ponúkne maximálny výkon 270 kW (367 k) a krútiaci moment 520 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 4,7 sekundy.

Pre 2 najslabšie zážihové verzie je v sérii 6-stupňový manuál, za príplatok a pre ďalšie motorizácie je určený 9-stupňový automat s voľbou jazdných režimov. Verzia AMG pracuje s plniacim tlakom turbodúchadla 1,1 bar a využíva viacnásobné vstrekovanie paliva, ktoré pracuje s tlakom 200 bar.

MM, Mercedes-Benz

Mercedes-BenzSLC
Komentáre (0)
Pridať komentár