Odborníci mobilnej ale aj inej technológie poznajú výraz Gorilla Glass. Tento typ skla dokáže ochrániť pred škriabancami. Ford v najnovšej generácii modelu GT použije práve toto sklo.
Corning Gorilla Glass je názov novej technológie, ktorá sa už niekoľko rokov používa v mobilných telefónoch. Ford GT bude používať tento typ v čelnom skle a dokáže tak voči bežnému sklu „ušetriť“ až 5,4 kg hmotnosti.
Táto technológia tak dokáže ovplyvniť zrýchlenie, spotrebu a jazdné vlastnosti. Hybridné sklo bude mať 3 vrstvy a bude sa skladať z Corning Glass, termoplastického a žíhaného skla. Gorilla Glass je tenšie voči laminátovému sklu a pomôže znížiť ťažisko vozidla.
Táto novinka je odolná voči poškrabaniu. Na skle sa tak nebudú tvoriť známe škrabance od kamienkov, ktoré znepríjemňujú výhľad z vozidla pri odraze svetla. Nové sklo tak prispeje tiež k bezpečnosti.
Konštruktéri k čelnému sklu z Gorilla Glass pridajú tiež zadný kryt motora z Gorilla Glass. Viceprezident skupiny Ford, Hau Thai-Tang, sa vyjadril, že tento typ skla je príkladom toho, ako Ford spolupracuje s dodávateľmi inovácii.
Gorilla Glass sa predstavilo vo svete spotrebnej techniky už v roku 2007. Ford bude prvou automobilkou, ktorá tento typ skla použije v osobnom vozidle. Konštruktéri testovali novinku niekoľko tisíc hodín.
Bežne používané čelné sklo sa skladá z dvoch vrstiev žíhaného skla a je spojené termoplastickou vrstvou. Tento typ v USA po prvýkrát predstavil Henry Ford. Novinka využíva trojvrstvový princíp a má nižšiu hmotnosť o približne 32 %.
Voči laminátovému sklu je nové Gorilla Glass tenšie o 25 až 50 %. Laminát má hrúbku od 4 do 6 mm a novinka od 3 do 4 mm. Novinku tiež testovali vo veternom tuneli a nárazom s rôznymi veľkosťami kameňov.
MM, Ford