Chevrolet Volt prekonal minulý mesiac hranicu 100 000 predaných vozidiel.
Tento fakt z neho robí svetovo najpredávanejší plug-in hybrid (hoci výrobca s týmto zaradením nesúhlasí) a významný krok k stopercentne elektrickým vozidlám. Technológia elektrického vozidla s prídavnou motorovou jednotkou dobíjajúcou batérie počas jazdy sa ukázala ako ekonomicky správny krok a v súčasnosti na trh prichádza už druhá generáciu Chevroletu Volt. Nový model prináša so sebou efektívnejšiu a väčšiu 18,4 kWh batériu a mnoho ďalších technických vylepšení. Napríklad z pokloja na 100 km/h akceleruje za 8,4 sekundy.
Úspech predchodcu zaväzuje
Keď Chevrolet Volt predstavili na konci roka 2010, bol revolúciou v oblasti elektromobility. Spolu s modelom Nissan Leaf predstavil zákazníkom prístupný masový model na trhu pre elektrické autá. Volt ukázal významnú mieru praktickosti a spokojnosť s jeho 1,4-litrovým motorom, ktorý mu umožnil prekonať akékoľvek vzdialenosti. Teraz, o päť rokov neskôr, Volt vstupuje do svojej druhej generácie ako ešte vyspelejšie a schopnejšie auto. Nový 1,5-litrový motor nahradí predchádzajúcu jednotku. Nový Volt si zachoval svoju konfiguráciu typu hatchback. Oproti štvormiestnemu predchodcovi je teraz Volt 2016 aspoň teoreticky päťmiestny osobný automobil. Stredná pozícia a zadných sedadlách je viac symbolická a môže byť užitočná pre detské sedačky.
Nový layout ovládačov v kabíne je konvenčný. Nie sú k dispozícii žiadne ďalšie dotykové tlačidlá. Dotyková obrazovka s verziou GM MyLink zobrazuje aj údaje pre MPG (míle na galón) a na obrazovke diagram umožňuje vodičovi komunikovať s autom a prijímať ekonomické opatrenia.
Chevrolet Volt sa nemusí javiť tak radikálny ako jeho predchodca, ale so zvýšeným dojazdom (až 370 míľ na jedno tankovanie) výrazne zlepšuje rozsah možností jeho každodenného použitia.
šr