Mercedes-Benz po predstavení luxusného kabrioletu na báze triedy S pridal do ponuky najvýkonnejší derivát s motorom z dielne AMG. Verzia Mercedes-AMG S 63 4Matic je tak najvýkonnejším veľkosériovo vyrábaným kabrioletom na trhu.
Základom vozidla je tuhá štruktúra karosérie s technickými inováciami. Stena batožinového priestoru je vyrobená z magnézia a lítium-iónový akumulátor znižuje pohotovostnú hmotnosť. Hliníkové diely karosérie sú v prednej aj zadnej časti.
Na pohon slúži vidlicový osemvalec z dielne AMG. Zo zdvihového objemu 5,5 litra s dvojicou turbodúchadiel ponúkne maximálny výkon 430 kW (585 k). Krútiaci moment vrcholí hodnotou 900 Nm.
Kabriolet S 63 4Matic zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a maximálna rýchlosť je obligatórne obmedzená na 250 km/h. Automobilka udáva priemernú spotrebu 10,4 l/100 km. Kompozitná brzdová sústava sa postará o prvotriedne zastavenie z vysokých rýchlostí.
Výfukové klapky sa aktivujú podľa rôznych jazdných režimov. Motor je spojený so 7-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá umožní zmenu režimu na C (Controlled Efficiency), S (Sport) a M (Manual).
Funkcia štart/stop je aktívna len v režime C. Motor je vyrobený s tradíciou „Jeden človek, jeden motor“. Osemvalcové pohonné jednotky z Affalterbachu majú na starosti jednotliví mechanici, ktorí sa podpisom na plaketu zaručia za jeho stav.
Systém 4Matic rozdeľuje krútiaci moment v pomere 33:67 v prospech zadnej nápravy. Sériové vzduchové pruženie Airmatic s adaptívnym systémom tlmenia ADS Plus umožní zvoliť medzi režimom Sport a Comfort.
Pre kabriolet bola vynovená predná náprava s vyšším odklonom kolies. Konštruktéri tiež silnejšie nadimenzovali predný stabilizátor a spravili tuhšie uloženie nápravnice na zadnej náprave. Na cestách so zlým povrchom je možnosť zvýšiť svetlú výšku o 30 mm.
Automobil stojí na 19-palcových diskoch s pneumatikami s rozmerom 255/40 vpredu a 285/35 vzadu. Dizajnové odlíšenie od bežných kabrioletov zabezpečí paket AMG, ktorý obsahuje zmenený predný, zadný nárazník, prahy, nasávací otvor a zadný difúzor.
MM, Mercedes-Benz